اصول طراحی اتاق کنفرانس

  • امروزه شرکت ها برای پیشرفت خود نیازمند حفظ رابطه خود با محیط خارج از سازمان هستند که به این منظور ممکن است از افراد خارج سازمان برای برگزاری جلسات بحث و گفتگو و یا همایش ها به داخل شرکت دعوت به عمل بیاورند. با توجه به این موضوع، اتاق های کنفرانس به یکی از مهمترین فضاهای داخلی شرکت بدل شده است؛ طراحی و دکوراسیون اتاق کنفرانس می تواند بر دیدگاه افراد در مورد شرکت تاثیر بگذارد و به عنوان معرفی از شرکت و مدیران محسوب شود.

انتخاب مکان مناسب:
بهترین مکان برای انتخاب به عنوان اتاق کنفرانس، نقطه ای از شرکت است که سروصدای محیط و رفت و آمد کارکنان کمترین اختلال را در جلسات ایجاد کند. در صورت نیاز باید از تجهیزاتی مانند دیوارها و شیشه های دوجداره برای کاهش صدا و افزایش آرامش فضای جلسات استفاده کرد. به طور معمول اتاق های کنفرانس در جوار اتاق مدیر عامل تعبیه می شوند.

طراحی دیوار و کف:
رنگ و نوع دیوار پوش در میزان پویایی و بازدهی جلسات تاثیر بسزایی دارد. انتخاب رنگ دیوارها باید با بهره گیری از نکات روان شناسی رنگ ها باشد تا بیشترین کارایی را در کارکنان و افراد حاضر در جلسه ایجاد کند. همچنین رنگ محیط بایستی فضایی فراهم کند که حضور طولانی مدت در جلسات افراد را کسل و خسته نکند، از این رو استفاده از رنگ های روشن و ملایم توصیه می شود. می توان برای جلوگیری از تداخل صدای محیط از دیوارپوش های دو جداره استفاده کرد تا آرامش را در محیط جلسات ایجاد کرد. در این راستا تکنولوژی ساخت دیوارپوش و کف پوش و تنوع طرح و مدل های آن، طراحی فضایی مدرن و شیک متناسب با هر محیطی را ساده تر کرده است. آذران فضانما به عنوان یکی از شرکت های معتبر در این حوزه، پارتیشن ها و دیوارپوش های دوجداره متنوعی تولید کرده است که می توان به کمک این محصولات اتاق کنفرانسی آرام و در عین حال زیبا طراحی کرد.

نورپردازی:
رعایت اصول روشنایی در افزایش بهره وری کارکنان و افراد حاضر در جلسه نقش موثری دارد. در اتاق های کنفرانس می توان از نور طبیعی نیز استفاده کرد اما باید توجه داشت که امکانات لازم برای پوشش پنجره ها در صورت لزوم فراهم شده باشد. علاوه بر این بهتر است کمتر از نور بالای سر استفاده شود و توصیه می شود روشنایی اتاق به کمک لامپ های دیواری تامین گردد.

مبلمان اداری و میز کنفرانس:
علاوه بر این انتخاب نوع مبلمان اداری و میز کنفرانس می تواند راندمان کاری جلسات را تحت تاثیر قرار دهد. ابعاد و اندازه میز کنفرانس باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد. تعداد صندلی های دور میز کنفرانس نباید بیش از حد باشد که احساس امنیت و راحتی را از افراد سلب کند. شکل میز کنفرانس باید به نحوی باشد که تمامی حاضرین در جلسه به راحتی با یکدیگر تعامل داشته باشند و مانعی برای گفتگو میان افراد وجود نداشته باشد. همچنین باید توجه کرد که رنگ میز کنفرانس و جنس آن نیز باید متناسب با سایر اجزای دکوراسیون اتاق کنفرانس انتخاب شود. شرکت آذران فضانمابا عرضه میزهای کنفرانس متنوع، طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس با هر ابعادی را ساده تر کرده است.

فراهم کردن امکانات رفاهی:
به طور معمول در اتاق کنفرانس فضایی برای قرار دادن میز و امکانات پذیرایی در نظر گرفته می شود تا نیاز به رفت و آمد به بیرون از اتاق کنفرانس را به حداقل برساند و سرویس بهتری به مهمانان حاضر در جلسه ارائه شود.

شرکت آذران فضانما از پیشگامان صنعت ساختمان، با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا، به کمک طراحان فضای داخلی شرکت ها آمده تا محیط اداری را به بهترین نحو طراحی کنند. این شرکت با عرضه دیوارپوش و کف پوش های متنوع و با کیفیت بالا، امکان طراحی منحصر به فرد و مدرن را برای دفاتر اداری فراهم کرده است. علاوه بر این آذران فضانما امکان طراحی و ساخت میزهای کنفرانس به صورت سفارشی با طرح های خاص پیشنهادی مشتریان خود را فراهم آورده تا از این طریق نیازهای مشتریان خود را به طور تمام و کمال مرتفع سازد. شرکت آذران فضانما کلیه محصولات خود را با کمک تیم محققان، کارشناسان و مهندسان تحقیق و توسعه خود مطابق با آخرین استاندارهای جهانی تولید می کند و از این طریق به انتخاب اول مدیران موفق، دوراندیش و تحصیلکرده تبدیل شده است.

 

طراحی اتاق کنفرانس-شرکت آفن

پارتیشن‌ های اداری چگونه موجب بهینه‌سازی فضا می ‌شوند؟

یکی از مشکلاتی که مدیران در فضا های کار با آن مواجه می ‌شوند، استفاده صحیح از فضا های موجود است. این چالش که در نهایت ممکن است مشکلات زیادی را در دفتر کار به وجود بیاورد، باعث می ‌شود تا راندمان کاری کارمندان پایین بیاید و آن‌ها از اینکه ساعت‌ های طولانی را در محیطی خسته‌کننده به سر می ‌برند، کلافه و سر در گم بشوند.

طراحان داخلی با تکیه بر تکنیک‌ های روز و وسایل و ابزار مدرن و کارآمد، دائم در حال طراحی و ایجاد طرح‌ ها و چیدمان جدید با استفاده از وسایل موجود در این بازار هستند و هر روزه نیز شیوه‌ های جدیدتر و کارآمدتری را برای بهینه‌سازی فضای موجود خلق می ‌کنند. استفاده از فضا در محیط‌ های کوچک از اهمیت بیشتری برخوردار می ‌شود؛ زیرا در این شرایط باید در فضای کمتری به نتیجه مورد نظر رسید. این مسئله اهمیت بهینه‌سازی و استانداردسازی محیط کار را دوچندان می ‌کند. در طراحی پارتیشن اداری می‌توان معابر را با هم ادغام کرد و پِرتی فضا را به حداقل ممکن رساند. حتی در برخی موارد می‌توان از در استفاده نکرد، زیرا بسیاری از فضاهای اداری به در نیاز ندارند. نیازسنجی در پروژه‌های دکوراسیون اداری اهمیت بسیار زیادی دارد.

پارتیشن اداری فضا گویا

ابزارهای بهینه‌سازی فضای دفتر کار چه چیزهایی هستند؟

وسایل زیادی در صنعت مبلمان اداری به منظور بهینه‌سازی فضا طراحی و تولید می ‌شوند. استفاده از هرکدام از این وسایل با توجه به شرایط دفتر کار، نوع کسب و کار و مساحت فضای در دسترس است. یک طراح داخلی می ‌تواند چیدمان مناسب را با توجه به متدهای روز و سلیقه صاحب پروژه پیاده‌سازی کند. این چیدمان علاوه بر چشم‌نواز بودن باید بهینه و استاندارد باشد و محیط اداری و دفتر را به مکانی تبدیل کند که در آن کار و استراحت با هم صورت می ‌گیرند.

یکی از آیتم‌ هایی که به بهینه‌سازی فضای کاری کمک فوق‌العاد‌ه‌ای می ‌کند، استفاده از مبلمان اداری استاندارد و مناسب است. این مبلمان اداری باید با توجه به میزان فضا و کاربری آن انتخاب و چیده شود. متریال به کار رفته در مبلمان اداری نیز هرچه مقاوم‌تر بوده و قابلیت تمیز کردن آن بالاتر باشد، در هزینه‌ های خرید و کارایی مبلمان تأثیر مثبت می ‌گذارد.

مورد دیگر که در بهینه‌سازی فضای کار کمک شایانی می ‌کند، استفاده از سیستم فایلینگ اداری است. این سیستم با توجه به نظم و ترتیبی که به اشیا موجود در محیط می ‌دهد، یکی از عوامل در بهینه‌سازی محیط‌ های کاری به شمار می ‌آید.

میزهای مدیریتی و میز کارمندان نیز از عواملی هستند که انتخاب صحیح آن‌ها می ‌تواند در بهبود محیط کار و بهینه‌سازی فضای موجود تأثیر چشم‌گیری داشته باشد. اینکه برای دفتر کار خود گران‌ترین و بزرگ‌ترین میز کار را تهیه کنید همیشه کار درستی نیست، بلکه باید در انتخاب میزهای اداری از استاندارد‌ها پیروی و میزهایی متناسب با شرایط کاری خود و کارمندان تهیه کنید. انتخاب هوشمندانه میزهای اداری و مدیریت، علاوه بر بهینه‌سازی فضای کار، بسیار اقتصادی نیز است.

از مؤلفه‌ های دیگر در دفاتر اداری به منظور بهینه‌سازی فضا می ‌توان از انواع پارتیشن‌ اداری نام برد. وجود پارتیشن در دفاتر کار مزایای بسیاری دارد و در بهینه‌سازی فضای اداره‌ ها و دفاتر نقش چشم‌گیر و مؤثری دارد. اگر فضای در دسترس در محیط کاری شما کم باشد، استفاده از پارتیشن برای جداسازی فضا های مجزا در دفتر یکی از هوشمندانه‌ترین راهکارهای بهینه‌ سازی است.

یه طور کلی پارتیشن های اداری در موارد زیر موثر هستند:

  • در محیط‌های اداری که فضای باز دارند، برای بهبود و افزایش ارتباط و فضای کاری مناسب از پارتیشن استفاده می‌کنند. استفاده از پارتیشن اداری بر ارتباط کارمندان با هم بسیار تأثیرگذار است و می‌توان از فضا بهترین و بیشترین استفاده را کرد.
  • دیوارهای کوتاه در انواع پارتیشن اداری فقط برای تقسیم‌بندی فضا استفاده می‌شوند و امکان حفظ حریم شخصی در آنها وجود ندارد.
  • با پارتیشن اداری می‌توان از تجمع کارکنان در سالن جلوگیری کرد و همکاران می‌توانند در همان محوطه پارتیشن‌بندی با هم صحبت کنند.
  • برای کاهش میزان سمعی و بصری بودن اتاقی که با پارتیشن اداری ایجاد کرده‌اید، باید میزان لت‌های پارتیشن را افزایش دهید و با این روش از میزان مزاحمت‌هایی که در فضای باز وجود دارد خلاص می‌شوید.
  • در زمان انتخاب پارتیشن به اندازه، نوع پارتیشن و نحوه قرار گرفتن آنها توجه کنید، زیرا رعایت تمام این موارد روی محیط کاری تأثیر مستقیم دارند.
  • برای انتخاب بهترین نوع پارتیشن باید هدف از پارتیشن‌بندی را مشخص کنید. پارتیشن اداری برای کارمندان مالی شرکت بسیار عالی است و دسترسی دیگران به اطلاعات مالی را کم می‌کند.
  • استفاده از پارتیشن در رنگ‌های متنوع در فضاسازی بسیار مؤثر است.
  • برای افزایش زیبایی می‌توانید رنگ پارتیشن را با مبلمان خود هماهنگ کنید.
  • پارتیشن‌ها با داشتن فضای کافی برای پوشه‌ها، پرونده‌ها، کاغذها و دیگر لوازم مورد نیاز نقش یک دفتر خصوصی را ایفا می‌کنند و امکان برقراری تعامل فردی را نیز فراهم می‌سازند.
  • برای تأمین نور مکانی که با پارتیشن‌های اداری جداکننده ایجاد کرده‌اید، می‌توانید از بازشوها و شیشه‌ها استفاده کنید.
  • زمانی از پارتیشن دوجداره برای تقسیم‌بندی فضا استفاده می‌کنیم که علاوه بر خصوصی کردن فضا، کنترل و نرسیدن صدا هم اهمیت داشته باشد. بعضی کارکنان در زمان کار به تمرکز و سکوت نیاز دارند. پارتیشن دوجداره عایق صوت و حرارت است، حتی از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می‌کند.
  • اجرای سریع پارتیشن اداری از اتلاف وقت کارکنان پیشگیری می‌کند.
  • زیبایی و شکیل بودن پارتیشن‌ها موجب بی‌نیازی از تزئینات بعدی از قبیل رنگ و کاغذ دیواری می‌شود.
  • مزیت دیگری که پارتیشن‌ها دارند این است که می‌توانید آنها را در زمان تغییر مکان با خود جابه‌جا کنید.
  • با تکنولوژی نانو می‌توان به پارتیشن‌ها ویژگی ضد آب بودن را اضافه کرد.
  • مبلمان استاندارد به افزایش بهره‌وری و کاهش دردهای ناشی از نشستن طولانی‌مدت کمک می‌کند.
  • اگر با کامپیوتر کار می‌کنید تهیه مانیتور، کیبورد و موس استاندارد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  • به کار بردن چند قاب عکس یا تصویر به حرفه‌ای‌تر شدن محیط شما کمک می‌کند. این کار هم روی شما و هم روی کارمندان و مشتریان تأثیر مثبت خواهد داشت.
  • پس از پارتیشن بندی، استفاده از گیاهان و گل‌دان‌ها در اتاق یا آثار هنری فضا را تلطیف و زیباتر می‌کنند. حتی استفاده از یک ساعت رومیزی می‌تواند فضای شما را خاص کند.

چه نوع مبلمان اداری برای بانک ها مناسب است؟

مبلمان اداری هر واحد اقتصادی با توجه به ویژگی های همان کسب و کار طراحی و اجرا می شود. مثلا اگر شرکتی ارباب رجوع زیادی دارد اتاق انتظار یا لابی آن دارای مبلمان خاصی است و می تواند افراد را برای مدت زمان خاصی با آسایش در انتظار ملاقات قرار دهد. در مورد بعضی از شرکت ها که ارباب رجوع به صورت فیزیکی مراجعه نمی کند نوع طراحی و چیدمان متفاوت می شود.

بانک ها نیز برای طراحی مبلمان اداری خود داستانی متفاوت دارند. در این مکان های اداری که قرار است ارباب رجوع با کارمند و مدیر ارتباط مستقیمی داشته باشد و به احتمال قوی نیز مدت زمانی را باید به انتظار بنشیند، طراحی مبلمان شکل متفاوتی پیدا می کند. این طراحی علاوه بر این باید راحتی کارمند و اپراتور را تامین کند و باید برای راحتی مشتریان در زمانی که در بانک حضور دارند نیز چاره ای بیاندیشد. کسانی که در زمینه کار طراحی داخلی و ساخت و اجرای مبلمان اداری دستی بر آتش دارند همیشه راهکار ها و شیوه های خوبی را در اختیار متقاضیان خود قرار می دهند.

مبلمان مناسب در یک فضا تبعات و آثار مثبت زیادی به همراه دارد؛ این آثار مستقیما با روح و ذهن افرادی که به محیط رفت و آمد دارند و در آن به کار مشغول هستند سروکار دارد. رنگ ها و نور به کار برده شده در طراحی داخلی یک محیط اداری و کاری نیز اثرات شگرفی دارد، استفاده از این المان ها نیز قواعد خاصی دارد که باید رعایت شوند.

مبلمان اداری برای بانک ها

از چگونه مبلمانی برای طراحی داخلی بانک بهره بگیریم؟

مبلمان داخلی بانک های مختلف با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. گاهی حتی شعب مختلف یک بانک در شهرهای مختلف هم المان های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. این المان ها گاهی بر اساس شرایط محیطی و فرهنگی هر منطقه تعیین می شوند و دستان طراح داخلی نیز گاهی برای انتخاب بهترین و مناسب ترین طرح باز گذاشته می شود.

انتخاب این که از چه نوع مبلمان و با چه متریالی در چه رنگی برای طراحی داخلی بانک استفاده شود بر عهده مدیریان تصمیم گیرنده است. اما باید بدانید که مقاومت متریال و کیفیت بالای آن ها باید در فرآیند طراحی، ساخت و اجرا در نظر گرفته شود. گاهی اوقات لوگوی بانک نیز در انتخاب این رنگ ها دخیل است، بدین ترتیب که طراح با استفاده از المان ها و رنگ های موجود در لوگو اقدام به طراحی مبلمان خاص و مناسب برای شعبه بانک می کند.

بهره گیری از المان های زیبا کننده محیط ادارات مانند پارتیشن های زیبا و شیشه ای به همراه یک سیستم فایلینگ اداری می تواند تاثیرات مثبتی بر مشتریان و کارمندان بگذارد، از این رو استفاده از این مولفه ها در طراحی بانک بسیار رایج است.

باید در هر شعبه بانک علاوه بر میز و صندلی های کارمندان و صندلی های انتظار مشتریان، فضاهایی را برای برگزاری جلسات، اتاق مدیر و معاون در نظر گرفت و با توجه به مولفه هایی که ذکر شد مبلمان اداری مناسب که اعم از میز، صندلی، کمد، قفسه و سیستم فایلینگ هست را در آن ها تعبیه کرد.

مبلمان اداری در بانک باید دو منظوره باشد، این تجهیزات باید علاوه بر تامین آسایش و راحتی کارمندان و مشتریان بانک، فضای ایمنی را جهت نگهداری اسناد و مدارک مالی بانک فراهم نماید. تامین امنیت در قفسه ها، سیستم فایلینگ و کمدهای بانک به قدری حائز اهمیت است که باید آن را در اولویت پروسه طراحی و ساخت مبلمان اداری برای بانک ها در نظر گرفت.

 

ایمن سازی واحد بایگانی ریلی

برای ایمن سازی بایگانی ریلی باید علاوه بر ساخت مناسب و با کیفیت بایگانی ریلی به عوامل محیطی توجه بسیاری نمود چرا که عدم توجه به این عوامل تنها تخریب و ازبین رفتن زود هنگام بایگانی ریلی را در پی دارد و این عوامل شامل :

  • نور خورشید
  • گرد و خاک
  • آلودگی هوا
  • رطوبت
  • حشرات و جوندگان
  • آتش سوزی
  • سرقت
  • عدم طبقه بندی صحیح
  • عدم تمرکز
  • ورود افراد غیر مسئول به واحد
  • بکارگیری افراد بی علاقه و غیر حرفه ای مسئول

ایمن سازی واحد بایگانی ریلی

ایمن سازی واحد بایگانی ریلی

علاوه بر توجه به عوامل فوق، راه کارهای پیاده سازی بایگانی ریلی به صورت زیر میباشد :

  • بایگانی ریلی را در طبقات همکف قرار دهید و زیرزمین اصلا جای مناسبی نمی باشد.
  • از ورود نور زیاد به داخل محیطی که بایگانی ر یلی قرار داده شده است جلوگیری نمایید و از پرده بابت این موضوع کمک بگیرید.
  • همان طور که در بالا گفته شد گرد و خاک منجر به از بین رفتن بایگانی ریلی می شود در نتیجه حتما در مکانی که از بایگانی ر یلی استفاده می شود باید فیلتر و هواکش به منظور جلوگیری از گرد و خاک نصب گردد.
  • اگر در ساختمانی که برای نگه داری مدارک در نظر گرفته شده است از شیشه استفاده شده است پیشنهاد می شود حتما شیشه هایی از نوع کاهش دهنده اشعه ماوراءبنفش و یا مادون قرمز باشد که البته در این مورد شیشه های زر دو سبز مناسب تر می باشند.
  • برای جلوگیری از سر و صدا می توانید از سستم عایق بندی و یا آکوستیک استفاده نمایید.
  • نصب سیستم اطفا حریق خودکار و دستی در مکان نگهداری از بایگانی ر یلی بسیار مهم می باشد.
  • با اتستفده ا دیوار آتش می توانید سالن ها مجزایی در سالن های بزرگ داشته باشید.
  • برای ایجاد تمرکز و همین طور محافظت از مدارک و جلوگیری از ورود نور، گرد و خاک و حشرات و جوندگان و همین طور آتش سوزی و به طور خلاصه ایمن سازی مدارک،بایگانی ریلی بهترین انتخاب می باشند.

دکوراسیون اداری مدرن

خانه دوم افراد شاغال اداره و شرکتی می باشد که در آن مشغول به کار هستند و معمولا در این خانه دوم به دنبال تجارت و کسب سود میباشد و در کنار این اهداف، ایجاد کردن فرست های شغلی و خدمت به جامعه باعث شده است تا زمان زیادی از روز خود را در خانه دوم بگذرانید. افرادی که دارای شرکت های خصوصی می باشند،  به مهمترین نکته ای که باید توجه نمایند ظاهر کلی فعالیت تجاری که انجام می دهند و این مورد در میان شرکت های خصوصی بسیار مهم میباشد.

شرکت ها و گاهی اداره جات در طراحی دکوراسیون اداری به گونه ای عمل نموده اند که فضا به راحتی خانه باشد تا این که تجاری و در دکوراسیون اداری و چیدمان اداری علاوه متعددی تاثیر دارند از جمله مالی که البته بسیار مهم میباشد.

دکوراسیون اداری مدرن

گذراندن وقت زیادی از روز در اداره طبیعتا محیط کسل کننده و عادی را برایتان به ارمغان می آورد و همین امر باعث می وشد دیگر به نظر مراجعه کنندگان توجه نداشته باشید اما سعی کنید این مورد برروی تفکرتان تاثیر نگذارد و طراحی دکوراسیون اداری تمام جوانب را بسنجید و براساس تفکرات افرادی که برای مرتبه اول با فضای کاری شما آشنا می شود چیدمان اداری خود را انجام دهید که نوع چیدمان می تواند براساس نوع فعالیت شما باشد یا یراساس چیدمان نظم و ترتیب باشد.

دکوراسیون اداری مدرن

قبل از هرگونه تصمیم گیری در خصوص دکوراسیون اداری باید برای خود یکسری سوال مطرح نمایید ازجمله :

  • آیا می خواهید دکوراسیون کاربردی و کم هزینه داشته باشید ؟
  • نظرتان در خصوص دکوراسیون دلپذیرو چشم گیر که حس خوشایندی برای شما و مراجعه کنندگانتان به همراه داشته باشد چیست؟
  • آیا نظم و تمیز در ورودی شرکت مهم است؟

باید به این سوالات توجه نمود و براساس پاسخ های دریافت شده به طراحی دکوراسیون اداری پرداخت تا دقیقا متوجه شوید به دنبال چه چیزی هستید و در دکوراسیون اداری بیشتر چه موردی برایتان مهم می باشد.

ارگونومیک بودن چیدمان و مبلمان در دکوراسیون اداری بسیار مهم میباشد و استفاده از وسایلی که مختص کار با کامیپوتر، پرونده ها و فایل های اداری می باشد در روند طراحی دکوراسیون اداری و در کنار آن افزایش بازدهی شرکت را به همراه خواهد داشت.

 

نور و تاثیر آن در دکوراسیون اداری

نور مهمترین عنصر در طراحی داخلی می باشد و در دکوراسیون اداری هم بسیار مهم و تاثیرگذار میباشد و میزان اهمیت نور به حدی می باشد که در صورت عدم وجود آن دیگری امکان مشاهده چیزی وجود ندارد و نتیجه آن عدم تشخیص اشیاء داخل اتاق می باشد چرا که نور به ما کمک می کمند تا فضای اطراف خود را بهتر درک نماییم.

نور و تاثیر آن در دکوراسیون اداری

در طراحی دکوراسیون اداری می توانیم نورپردازی را به چهار دسته زیر تقسیم بندی نماییم :

  • نورپردازی عمومی
  • نورپردازی وظیفه
  • نورپردازی تاکیدی
  • نورپردازی تزئینی

در نورپردازی عمومی، روشنایی را به گونه ای تقسیم بندی می کنند تا تمام فضای موجود روشن شود.

در نورپردازی وظیفه ای تنها سطوح کار روشن می شوند.

نور و تاثیر آن در دکوراسیون اداری

اگر قصد توجه به شی خاص و یا بخش خاصی دارید می توانید از نور پردازی تاکیدی استفاده نمایید.

نورپردازی تزئینی هم تنها برای زیبا نشان دادن فضا و محیط به اشکال مختلف وجود دارد.

با استفاده از نورپردازی می توانید زیبایی خارق العاه ای به فضای منزل و محل کار خود بپردازید و از آن به عنوان به عنصر دکوراتیو استفاده نمایید. اما در کنار این ویژگی های مثبتی که دارند در صورتی که اصول مربوط به نور را به خوبی رعایت نکنید معایبی به همراه دارد که در ادامه مقالع به یکسری ازا این موارد پرداخته می شود.

در صورتی که نور کافی در محیط وجود داشته باشد می توانید به خوبی نسبت به ابعاد اتاق دید داشته باشید و طراحی موفقی برای فضای موجود داشته باشید. از بزرگ ترین محاسن نورپردازی، کوچک و یا بزرگ نشان دادن فضا و یا بلند و کوتاه نشان دادن سطوح اشاره نمود. بعنوان مثال لوستری که نور را مستقیما به سمت پایین می تاباند، برخورد نور با کف اتاق، فضا ار کوچکتر نشان می دهد در حالی که اگر انتهای تابش نور به سمت دیوار ها باشد می توانید نتیجه عکس گرفت و فضای بزرگتری داشته باشید.

نوع بافت دیوار در دکوراسیون داخلی مخصوصا دکوراسیون اداری بسیار تاثیر گذار میباشد و کاربر می تواند نوع صیقلی، مات و یا صاف و ناهموار را انتخاب نماید و البته نوع نمایش بافت دیوار به نحوه نورپردازی آن بستگی دارد. تابش نور با فاصله زیاد به سطوح سنگی حجم سطح مورد نظر را کوچکتر نشان میدهد و دیوار را تخت تر نشان می دهد در حالی که اگر نور از نزدیک و بالا به سطح دیوار بتابد قسمت های فرورفته سایه های تندی پیدا می کنند و قسمت های برجسته روشن تر می شوند و همین باعث می شود تا بافت دیوار خود را خشن تر از سنگ نشان دهد.

در پایان اگر قصد برجسته نشان دادن و جلب توجه نمودن سطحی را دارید می توانید از نور استفاده نمایید.

 

زمانبندی و جزئیات نصب پارتیشن های ام دی اف

مجموعه پارتیشن ساز با کادری مجرب در امر طراحی و اجرا و بکارگیری نیروهای متخصص در امر نصب توانسته به بالاترین کیفیت ممکن در تولید و نصب انواع پارتیشن های ام دی اف اداری دست یابد و با در نظر گرفتن خواسته مشتریان عزیز این محصولات را در زمان کوتاهی در اختیار متقاضیان خود قرار دهد.
با توجه به شرایط ایده آل کاری و نیازهای کارفرمایان این مجموعه قادر است پارتیشن ها را تا ابعادی نزدیک به 150 مترمربع در روز تولید و در محل نصب نماید که این امر از زمان واریز پیش پرداخت و عقد قرارداد محاسبه گردیده و میسر خواهد شد.
زمان تحویل پارتیشن های ام دی اف تولیدی این مجموعه که به صورت حدودی اعلام می گردد حداکثر 7 روزکاری بوده که در زمان های خاص و نیازهای فورس ماژور کارفرمایان تا یک روز کاری نیز قابل اجرا می باشد.

Related image

 

جزئیات نصب :
پارتیشن ام دی اف از چند متریال مختلف تشکیل شده است که از آن جمله می توان به ام دی اف،شیشه و پرده کرکره که از اجزاء اصلی تشکیل دهنده آن می باشند اشاره کرد.
در نصب پارتیشن های ام دی اف باید نکاتی رعایت شود که از اصلی ترین آنها نصب بر روی سطحی صاف و بدون شیب می باشد چرا که این محصول تنها قادر به تراز در ابعاد یک الی دو سانتیمتر می باشد.
یکی از مزایای این محصول که باعث شده تا نظر کارفرمایان را به خود جلب نماید و البته از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد،قابلیت جابجایی آن است.
پارتیشن های ام دی اف در ابعادی استاندارد و تقریباً نزدیک به هم ساخته می شوند که این امر باعث می شود تا با رعایت اصول اولیه در محیط های دیگر و با کمی تغییر قابل استفاده باشند.

درباره پارتیشن بیشتر بدانید

کلمه پارتیشن را تابحال بارها شنیده ایم اما شاید تعریف درست و کاملی از آن در ذهن نداشته باشیم. کلمه پارتیشن بندی در مواقعی که میخواهیم به یک تقسیم بندی اصولی اشاره کنیم به کار می رود. این کلمه همه جا و برای هر چیزی که نیاز به جداسازی داشته باشد به کار میرود . برای جداسازی فضا ، اداره ، سالن، هارد، پارچه و هر چیزی که نیاز به تقسیم شدن و اشاره به این موضوع داشته باشد.

حال کار ما جدا سازی فضاهای داخلی و سالنی و پارتیشن بندی این فضاها با انواع پارتیشن است که قابلیت حمل دارد که در ادامه هر یک را برای شما توضیح خواهیم داد. نوعی تخته خشک که چگالی بین 650تا 800 داشته باشد را پارتیشن ام دی اف مینامیم . در تقسیم بندی پارتیشن میتوانیم به اقسام دوجداره و تک جداره اشاره کنیم… تفاوت اساسی این دو مدل در عایق بودنشان در برابر صدا و حرارت می باشد که در مقالات بعدی هم به طور کامل مزایا و معایب هریک شرح داده شده است .

نکته ی حائز اهمیت این است که پارتیشن های دو جداره  در محل کارخانه و از ام دی اف 16 میل با لبه های pvc و با خاصیت ضد رطوبتیساخته میشوند اما مرحله ی نصب شیشه ها در محل انجام میشود چرا که هدف سازندگان و اجرا کنندگان تمیزی بین جداره ها و نصب پارتیشن ها و شیشه ها با نهایت کیفیت و تمیزی است.

کمی از پارتیشن تک جداره بدانیم…

پارتیشن تک جداره از قالب آلومینیوم تشکیل شده است که از ستون آلومینیوم ، رابط ستون آلومینیوم که همان قید نامیده میشود تشکیل شده است که بین این ستون ها با ام دی اف و شیشه پر میشود . علت پر کردن فضای بین ستون ها با شیشه ایجاد تنوع و سهولت در جابجایی پارتیشن است.

پارتیشن آلومینیومی چیست؟

وقتی برای پارتیشن از فریم آلومینیومی استفاده میکنیم آن را پارتیشن آلومینیومی می نامند.

که به دو مدل تکجداره و دوجداره تقسیم می شود.

تکجداره ها شامل 6 میل ، 16 میل ام دی اف و 16 میل لترون می شوند و دوجداره ها شامل 6 میل و 16 میل ام دی اف میشوند و هر دو مدل در بازار موجود هستند.

خصوصیات پارتیشن ها:

-وزن مخصوصی دارند و در ضخامت و ابعاد ام دی اف تولید می شوند.

-این قابلیت را دارند که رویشان کار شود و ظریف کاری هایی مانند سنباده زنی، منبت کاری و ماشین کاری را پشتیبانی می کنند.

-دارای سطح صاف و متراکم هستند.

-لبه های صاف دارند و خیلی راحت شکل میگیرند.

-دارای چگالی یکنواخت هستند.

-می توان روی آنها از انواع روکش استفاده کرد مانند روکش های چوبی، غیر چوبی و غیره…

-شباهت بسیار زیادی به چوب دارند و در عین حال ظریف و زیبا هستند.

پارتیشن اداری بلند تا سقف استاندارد

پارتیشن اداری که از اندازه های بلندی که 3 قسمت مساوی جدا می شود . تماما از قسمت های آن به طور سوا , سوا از یکدیگر ایجاد می شوند که تمام قسمت 1 پنل جداگانه را ایجاد می کنند . پنل زیرین , پنل میانی و پنل سقفی یا همان نقشینه . شکیلترین نوع برای پنل زیرین اینطور هست که بلندی پنل 90 سانتی متر نصب شود بخاطر تعیین این شماره این است که تمام بلندی میزهای کارشناسی از کف 80 سانتی متر هستند و طرز تزئین میز کارشناسی در جوار پارتیشن اداری از برخوردهای ممکن پذیر مقاومت  ایستایی شده باشند . مرحله آتی ساخت پیشخوان یا میز به پیکره پارتیشن دوجداره می باشد بطوریکه پارتیشن اداری از فرم دوجداره است و اینکه مقاومت و ایستایی خیلی عالی بهرهمند میباشد میشود میز پرسنل را با قاعده های اختصاصی به پیکره پارتیشن وصل کرد در این نوع و مدل نیز بلندی روی میز از بخش شیشه پارتیشن زیرین تر می باشد . اکنون نصب میز 2 مورد خوبی دارد نخست این که محیط کمی را میگیرد ثانیا این که مخارج میز پرسنل نیز بنفع شما می شود . مناسب پنل زیرین پارتیشن قبلا شرح دادیم خدمت حضورتان حالا وقت پنل میانی که شیشه نصب می شود است و علت بلندی 135 سانتی متری پنل میانی را مورد چالش و تفسییر می نمائیم . ابتدا صبر کنید تا قبل از توضیح این مبحث اول در مورد درب پارتیشن توضیح مختصری بدهیم در ورودی این طرح از پارتیشن چوب ام دی اف است . بلندی در ورودی این طرح از پارتیشن همراه قالب آن 200 سانتی متر است و بخش بعد از پنل میانی قالب ام دی اف است . پس بلندی این پنل 130 سانتی متر است و از تلفیق شیشه 3میل ساده همراه با ام دی اف ساخته شده . بخش زیرین و راس پارتیشن  پنل پایانی است متراژ فضای طاق تا راس پنل شیشه را ایجاد میکند پنل های پارتیشن تمام شده و حالا ما پارتیشن اداری شکیل خود را با همکاری گروه پارتیشن پدیده ایجاد کرده ایم.

پارتیش هلالی

در پارتیشن بندی اداری، پارتیش هلالی می تواند فرم زیباتری در تیغه چینی ایجاد نماید. البته استفاده زیاد از سازه های کمانی در دکوراسیون نیز تاثیر منفی ایجاد می نماید. ایجاد بخش ها و فضاهای مستقل با دیواره ها و پارتیشن های هلالی، کارکرد مناسبی ندارد. پارتیشن های کمانی پازل ستاپ دارای ساختار بسیار زیبا و کارکرد و قابلیت بالایی می باشند و می توان آن ها را در فرم های متفاوت تک جداره و دو جداره بکار گرفت و در موارد لزوم با بکارگیری پرده کرکره  دید را نیز به میزان دلخواه تنظیم نمود.

پانل های ام دی اف های گلاس