اصول طراحی اتاق کنفرانس

  • امروزه شرکت ها برای پیشرفت خود نیازمند حفظ رابطه خود با محیط خارج از سازمان هستند که به این منظور ممکن است از افراد خارج سازمان برای برگزاری جلسات بحث و گفتگو و یا همایش ها به داخل شرکت دعوت به عمل بیاورند. با توجه به این موضوع، اتاق های کنفرانس به یکی از مهمترین فضاهای داخلی شرکت بدل شده است؛ طراحی و دکوراسیون اتاق کنفرانس می تواند بر دیدگاه افراد در مورد شرکت تاثیر بگذارد و به عنوان معرفی از شرکت و مدیران محسوب شود.

انتخاب مکان مناسب:
بهترین مکان برای انتخاب به عنوان اتاق کنفرانس، نقطه ای از شرکت است که سروصدای محیط و رفت و آمد کارکنان کمترین اختلال را در جلسات ایجاد کند. در صورت نیاز باید از تجهیزاتی مانند دیوارها و شیشه های دوجداره برای کاهش صدا و افزایش آرامش فضای جلسات استفاده کرد. به طور معمول اتاق های کنفرانس در جوار اتاق مدیر عامل تعبیه می شوند.

طراحی دیوار و کف:
رنگ و نوع دیوار پوش در میزان پویایی و بازدهی جلسات تاثیر بسزایی دارد. انتخاب رنگ دیوارها باید با بهره گیری از نکات روان شناسی رنگ ها باشد تا بیشترین کارایی را در کارکنان و افراد حاضر در جلسه ایجاد کند. همچنین رنگ محیط بایستی فضایی فراهم کند که حضور طولانی مدت در جلسات افراد را کسل و خسته نکند، از این رو استفاده از رنگ های روشن و ملایم توصیه می شود. می توان برای جلوگیری از تداخل صدای محیط از دیوارپوش های دو جداره استفاده کرد تا آرامش را در محیط جلسات ایجاد کرد. در این راستا تکنولوژی ساخت دیوارپوش و کف پوش و تنوع طرح و مدل های آن، طراحی فضایی مدرن و شیک متناسب با هر محیطی را ساده تر کرده است. آذران فضانما به عنوان یکی از شرکت های معتبر در این حوزه، پارتیشن ها و دیوارپوش های دوجداره متنوعی تولید کرده است که می توان به کمک این محصولات اتاق کنفرانسی آرام و در عین حال زیبا طراحی کرد.

نورپردازی:
رعایت اصول روشنایی در افزایش بهره وری کارکنان و افراد حاضر در جلسه نقش موثری دارد. در اتاق های کنفرانس می توان از نور طبیعی نیز استفاده کرد اما باید توجه داشت که امکانات لازم برای پوشش پنجره ها در صورت لزوم فراهم شده باشد. علاوه بر این بهتر است کمتر از نور بالای سر استفاده شود و توصیه می شود روشنایی اتاق به کمک لامپ های دیواری تامین گردد.

مبلمان اداری و میز کنفرانس:
علاوه بر این انتخاب نوع مبلمان اداری و میز کنفرانس می تواند راندمان کاری جلسات را تحت تاثیر قرار دهد. ابعاد و اندازه میز کنفرانس باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد. تعداد صندلی های دور میز کنفرانس نباید بیش از حد باشد که احساس امنیت و راحتی را از افراد سلب کند. شکل میز کنفرانس باید به نحوی باشد که تمامی حاضرین در جلسه به راحتی با یکدیگر تعامل داشته باشند و مانعی برای گفتگو میان افراد وجود نداشته باشد. همچنین باید توجه کرد که رنگ میز کنفرانس و جنس آن نیز باید متناسب با سایر اجزای دکوراسیون اتاق کنفرانس انتخاب شود. شرکت آذران فضانمابا عرضه میزهای کنفرانس متنوع، طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس با هر ابعادی را ساده تر کرده است.

فراهم کردن امکانات رفاهی:
به طور معمول در اتاق کنفرانس فضایی برای قرار دادن میز و امکانات پذیرایی در نظر گرفته می شود تا نیاز به رفت و آمد به بیرون از اتاق کنفرانس را به حداقل برساند و سرویس بهتری به مهمانان حاضر در جلسه ارائه شود.

شرکت آذران فضانما از پیشگامان صنعت ساختمان، با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا، به کمک طراحان فضای داخلی شرکت ها آمده تا محیط اداری را به بهترین نحو طراحی کنند. این شرکت با عرضه دیوارپوش و کف پوش های متنوع و با کیفیت بالا، امکان طراحی منحصر به فرد و مدرن را برای دفاتر اداری فراهم کرده است. علاوه بر این آذران فضانما امکان طراحی و ساخت میزهای کنفرانس به صورت سفارشی با طرح های خاص پیشنهادی مشتریان خود را فراهم آورده تا از این طریق نیازهای مشتریان خود را به طور تمام و کمال مرتفع سازد. شرکت آذران فضانما کلیه محصولات خود را با کمک تیم محققان، کارشناسان و مهندسان تحقیق و توسعه خود مطابق با آخرین استاندارهای جهانی تولید می کند و از این طریق به انتخاب اول مدیران موفق، دوراندیش و تحصیلکرده تبدیل شده است.

 

طراحی اتاق کنفرانس-شرکت آفن

ایمن سازی واحد بایگانی ریلی

برای ایمن سازی بایگانی ریلی باید علاوه بر ساخت مناسب و با کیفیت بایگانی ریلی به عوامل محیطی توجه بسیاری نمود چرا که عدم توجه به این عوامل تنها تخریب و ازبین رفتن زود هنگام بایگانی ریلی را در پی دارد و این عوامل شامل :

  • نور خورشید
  • گرد و خاک
  • آلودگی هوا
  • رطوبت
  • حشرات و جوندگان
  • آتش سوزی
  • سرقت
  • عدم طبقه بندی صحیح
  • عدم تمرکز
  • ورود افراد غیر مسئول به واحد
  • بکارگیری افراد بی علاقه و غیر حرفه ای مسئول

ایمن سازی واحد بایگانی ریلی

ایمن سازی واحد بایگانی ریلی

علاوه بر توجه به عوامل فوق، راه کارهای پیاده سازی بایگانی ریلی به صورت زیر میباشد :

  • بایگانی ریلی را در طبقات همکف قرار دهید و زیرزمین اصلا جای مناسبی نمی باشد.
  • از ورود نور زیاد به داخل محیطی که بایگانی ر یلی قرار داده شده است جلوگیری نمایید و از پرده بابت این موضوع کمک بگیرید.
  • همان طور که در بالا گفته شد گرد و خاک منجر به از بین رفتن بایگانی ریلی می شود در نتیجه حتما در مکانی که از بایگانی ر یلی استفاده می شود باید فیلتر و هواکش به منظور جلوگیری از گرد و خاک نصب گردد.
  • اگر در ساختمانی که برای نگه داری مدارک در نظر گرفته شده است از شیشه استفاده شده است پیشنهاد می شود حتما شیشه هایی از نوع کاهش دهنده اشعه ماوراءبنفش و یا مادون قرمز باشد که البته در این مورد شیشه های زر دو سبز مناسب تر می باشند.
  • برای جلوگیری از سر و صدا می توانید از سستم عایق بندی و یا آکوستیک استفاده نمایید.
  • نصب سیستم اطفا حریق خودکار و دستی در مکان نگهداری از بایگانی ر یلی بسیار مهم می باشد.
  • با اتستفده ا دیوار آتش می توانید سالن ها مجزایی در سالن های بزرگ داشته باشید.
  • برای ایجاد تمرکز و همین طور محافظت از مدارک و جلوگیری از ورود نور، گرد و خاک و حشرات و جوندگان و همین طور آتش سوزی و به طور خلاصه ایمن سازی مدارک،بایگانی ریلی بهترین انتخاب می باشند.

پارتیشن اداری شیشه ای و فرم های آن

در پارتیشن اداری شیشه ای از فریم های آلومینیومی استفاده می شود که آنادایز شده. در این روند، رنگ خروجی نسبت به رنگ های پودری دارای مقاومت بیشتری میباشد چرا که از ترکیبات شیمیایی برروی پروفیل آلیاژ آلومینیوم استیل استفاده شده است و علاوه بر این رنگ هایی متنوعی را برای پروفیل ایجاد می نماید.

برای فریم های مورد استفاده در پارتیشن اداری شیشه ای می توان از رنگ های متنوع استفاده نمود و اصولا رنگ های سرد مانند سیلور، مشکی و یا بژ طرفداران بسیاری دارند و اصولا کارخانجات تولید کنندهف پروفیل های با رنگ های ذکر شده را به صورت دپو درانبار های خود ذخیره می کنند تا در زمان تولید پارتیشن اداری شیشه ای زمان کمتری را صرف نمایند.

سبد های آنادایز برای پروفیلهای پارتیشن در هر بار آنادایز بیش از ۶۰۰ پروفیل را به مخزن هدایت مینماید و این همسانی رنگ را در کل فطعات پارتیشن تامین مینماید . مقومت ضربه ای و شیمیایی آنادایز از جمله محاسن این نوع رنگ بشمار می رود…

پارتیشن اداری شیشه ای و فرم های آن

پارتیشن اداری شیشه ای و فرم های آن

برای قیمت گذاری پارتیشن اداری باید مواد مورد استفاده در ساخت آنف هزینه های تولید و نیروهای نصب را مد نظر قرار داد .اسمبل کردن پارتیشن اداری همانند پازل میباشد و در تعیین قیمت براساس سانتی متر اجرا شده محاسبه می گردد و یا در بعضی کارخانه ها قیمت را به صورت پک کلی و متری محاسبه می کنند و به این صورت که هزینه ابعاد کمتر از یک را همان یک متر در نظر می گیرند و همین امر منجر به افزایش 15% قیمت پارتیشن می شود.

صرفنظر از شیوه محاسبه گفته شده، ارزش معماری تعیین کننده قیمت پارتیشن اداری، پارتیشن ام دی اف و شیشه ای میباشد و در این صورت افرادی که قیمت پایین تر از حد معمول ارائه می دهند ممکن است کاربری مورد نظر را ارائه ندهند و همانطور که قیمت بالا محصول بسیار غیر منطقی میباشد.

طراحان دکوراسیون اداری ملزم به رعایت استانداردهای ارتباطی، دکوراتیو، معماری و کاربردی می باشند چرا که محیط کاری متعلق به مشتری میباشد و باید محیط قابل قبولی برای آنها ایجاد نمود.  استفاده از متریال و یا پارتیشن اداری نا مناسب تنها مشکلاتی را ایجاد می کند که کاربری کافی را ندارد.

 

ویژگی پارتیشن اداری MDF و شیشه

استفاده از ام دی اف و شیشه برای ساخت پارتیشن اداری تفاوت های بسیاری از لحاظ ظاهری خواهد داشت و کمترین تفاوت را می توان در قظر پارتیشن نام برد. پارتیشن اداری ام دی اف دا ار ی قطر 13 سانتی متری میباشد در حالی که پارتیشن شیشه ای 10 میلیمتر می باشدو همین تفاوت به میزان فضایی اشغال توسط هرکدام از پارتیشن های اداری اشاره دارد.

در پارتیشن اداری ام دی اف با استفاده از پرده کرکره و ولوم می توانید میزان نور وارد شده را کنترل نمود و به اصطلاح محیط را به حالت سایه روشن ایجاد نمود در حالیکه در سایه روشن پارتیشن شیشه ای امکان کنترل نور وجود ندارداما زیبایی خاصی به فضا می دهد و برای زیباتر شدن محیط می توانید از شیشه ساتینا یا سند بلاست استفاده نمود و یا اینکه می توانید با نصب استیکر جلوه زیبایی پارتیشن اداری شیشه اداری را بیشتر کنید و البته استیکر با طرح های مختلف بسیار به بازار عرضه شده است که شما بنا به سلیقه خود و فضای کاری می توانید از رنگ های بخصوصی استفاده نمایید.

پارتیشن اداری ام دی اف در اتفاع های مختلفی ساخته می شود و در صورتی کمه امکان استفاده پارتیشن شیشه ای در محیط وجود ندارد و می خواهید فضا را کاملا تا سقف بپوشانید بهترین انتخاب میباشد.

برای پارتیشن اداری ام دی اف می توانید از درب بازشون با لولا استفاده نمایید و امکان استفاده از درب لیلی برای این مدل پارتیشن اداری وجود ندارد در حالی که می توانید برای پارتیشن اداری شیشه ای از درب ریلی استفاده نمایید و مهمترین مزیت آن اشغال کمتر فضا می باشد مخصوصا اگر فضای کاری کمی در اختیار داشته باشید.

ویژگی پارتیشن اداری MDF و شیشه

ویژگی پارتیشن اداری MDF و شیشه

تنوع، رنگ و طرح مورد استفاده در پارتیشن اداری ام دی اف بسیار زیاد بوده و شما به راحتی می توانید قدرت انتخاب خود برای زیباسازی هرچه بیشتر محیط افزایش دهید.

در خصوص عایق صوتی پارتیشن ها، پارتیشن اداری ام دی اف و از نوع دوجداره دارای استاندارد بالایی بوده و عایق بندی صوتی بسیار مناسبی می باشد.

پارتیشن شیشه ای  وام دی اف هر دو دارای کیفیت، زیبایی وف ق العاده ایمی باشند و جهت تفکیک سازی محیط و بهینه سازی فضای کارمندان بسیار مناسب میباشد.

 

دکوراسیون اداری مدرن

خانه دوم افراد شاغال اداره و شرکتی می باشد که در آن مشغول به کار هستند و معمولا در این خانه دوم به دنبال تجارت و کسب سود میباشد و در کنار این اهداف، ایجاد کردن فرست های شغلی و خدمت به جامعه باعث شده است تا زمان زیادی از روز خود را در خانه دوم بگذرانید. افرادی که دارای شرکت های خصوصی می باشند،  به مهمترین نکته ای که باید توجه نمایند ظاهر کلی فعالیت تجاری که انجام می دهند و این مورد در میان شرکت های خصوصی بسیار مهم میباشد.

شرکت ها و گاهی اداره جات در طراحی دکوراسیون اداری به گونه ای عمل نموده اند که فضا به راحتی خانه باشد تا این که تجاری و در دکوراسیون اداری و چیدمان اداری علاوه متعددی تاثیر دارند از جمله مالی که البته بسیار مهم میباشد.

دکوراسیون اداری مدرن

گذراندن وقت زیادی از روز در اداره طبیعتا محیط کسل کننده و عادی را برایتان به ارمغان می آورد و همین امر باعث می وشد دیگر به نظر مراجعه کنندگان توجه نداشته باشید اما سعی کنید این مورد برروی تفکرتان تاثیر نگذارد و طراحی دکوراسیون اداری تمام جوانب را بسنجید و براساس تفکرات افرادی که برای مرتبه اول با فضای کاری شما آشنا می شود چیدمان اداری خود را انجام دهید که نوع چیدمان می تواند براساس نوع فعالیت شما باشد یا یراساس چیدمان نظم و ترتیب باشد.

دکوراسیون اداری مدرن

قبل از هرگونه تصمیم گیری در خصوص دکوراسیون اداری باید برای خود یکسری سوال مطرح نمایید ازجمله :

  • آیا می خواهید دکوراسیون کاربردی و کم هزینه داشته باشید ؟
  • نظرتان در خصوص دکوراسیون دلپذیرو چشم گیر که حس خوشایندی برای شما و مراجعه کنندگانتان به همراه داشته باشد چیست؟
  • آیا نظم و تمیز در ورودی شرکت مهم است؟

باید به این سوالات توجه نمود و براساس پاسخ های دریافت شده به طراحی دکوراسیون اداری پرداخت تا دقیقا متوجه شوید به دنبال چه چیزی هستید و در دکوراسیون اداری بیشتر چه موردی برایتان مهم می باشد.

ارگونومیک بودن چیدمان و مبلمان در دکوراسیون اداری بسیار مهم میباشد و استفاده از وسایلی که مختص کار با کامیپوتر، پرونده ها و فایل های اداری می باشد در روند طراحی دکوراسیون اداری و در کنار آن افزایش بازدهی شرکت را به همراه خواهد داشت.

 

فضای ناهماهنگ دکوراسیون اداری

هر سازه از فرم بافت و رنگ تشکیل شده است و ما بین این دو، رنگ تاثیر بسیاری دارد و بر زیبایی دکوراسیون اداری بسیار تاثیر گذار میباشد و حتی یکی از مهم ترین اجزای تعیین کننده دکوراسیون اداری به شمار می رود و دلیل آن را می توان جلب توجه بیننده عنوان نمود.

چشم با سرعت بالایی رنگ هر سازه را تحلیل می کند و مغز با سرعت زیادی اطلاعات دریافتی را تحلیل کرده و دستور تایید و عدم تایید را به زبان صادر می کندو نحوه عملکرد به این صورت میباشد که چشم رنگ سازه را مورد بررسی قرار داده و سعی در ایجاد اولین ارتباط دارد و اگر انتخاب درستی داشته باشیم تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون و حتی طرح خواهد داشت.

فضای ناهماهنگ دکوراسیون اداری

در دکوراسیون اداری این مسئله اهمیت افزونتری داشته و آیتمهای مکمل بیشتری در انتخاب رنگ مورد اهمیت هستند .رنگ سازمانی ، لوکیشن و موقیت اقلیمی فضای اداری ،نوع محصول یا خدمات مورد ارائه، رنج سنی کارکنان یا مشتریان محصول و…… همه وهمه در انتخاب رنگ مناسب اهمیت دارند و میتوان به این نتیجه رسید که رنگ فضای پیرامون ما تاثیر زیاد روانی روی ما دارد .تاثیرات آنی را در مشتریان برای جذب و یا دفع ،ایجاد ذهنیت مثبت یا منفی، و همچنین تاثیرات بروی کارکنان که در راندمان کلی هر نفر موثر میباشد.

فضای ناهماهنگ دکوراسیون اداری

در بسیاری از موارد انتخاب رنگ در اولویت نبوده و به میزان کافی به ان اهمیت داده نمیشود و در اینجاست که پس از صرف هزینه های بسیار و زمان طولانی و اتمامدکوراسیون اداری با فضایی مواجه میشویم که علاوه بر اینکه تاثیر مثبتی روی بیننده نمی گذارد بلکه موجب ایجاد افسردگی ،آشفتگی ذهنی، استرس و دیگر امراض روحی میگردد .تاثیر روانی رنگ تا حدی است که شاید استفاده کننده را به حیرت وا میدارد و قابل باور نیست که رنگ انتخابی برای هر قسمت از محیط کاری یا زندگی تا چه میزان میتواند در ایجاد آرامش ذهنی و راندمان کاری نقش داشته باشد.

البته نقش طراح و معمار پروژه در این راستا مهم بوده و این وظیفه طراح است که با بررسی اولیه و مطلالعات میدانی و نیازسنجی های دقیق به رنگ های مورد نظر برسد . و در کلیه اجزای دکوراسیون اعم از پارتیشن اداری و سایر فرنیچر اداری پیاده نماید. تا با انتخاب رنگ نامناسب موجب تغییر دوباره دکوراسیون نگردد.

 

نکاتی در مورد پارتیشن (اطاقک های) کاری

همانطور که نیکللانگ میگوید، کار بهینه در یک محیط اتاقکی شکل نیازمند توانایی برقرار کردن ارتباط مناسب با کارمندان است.کارمندانی که در داخل پارتیشن(اطاقک) کار میکنند، روزانه متحمل اتفاقاتی هستند که ممکن است برای آنها پیش بیاید. بدون آداب و معاشرت و رفتارهای درست کاری، کارآیی پارتیشن(اطاقک) ممکن است به چالش کشیده شود.

عملکرد :
پارتیشن(اطاقک) زمانی جای خود را در محیط کاری باز کرد که برای بهبودی ارتباط و فضای کاری تلاش شد. این محیط کاری محبوب در محیطهای اداری معمولی، یک فضای کاری گسترده را برای ارتباط کارمندان فراهم میآورد.
فضای کاری پارتیشن(اطاقک) ، بر اساس محیطهای دفتری سنتی باعث حداکثرسازی استفاده از فضا شده، به طوری که چندین کارمند در مرکز محیط و چندین کارمند در کنار دیوارها هستند.
پوشیدگی (Privacy) :
محدودیتهایی که در محیط کاری پارتیشن(اطاقک) وجود دارد را در نظر بگیرید. پارتیشن ها (اطاقک) معمولاً از دیوارهای کوتاه با درب های غیرفرمال تشکیل شدهاند که پوشیدگی کمی را به دنبال دارد. باید برای حفظ اطلاعات شخصی در این محیط، کمتر راجع به آنها صحبت شود. اگر صحبتی شخصی وجود دارد ، بهتر است که از تلفن موجود در اطاق کنفرانس یا اطاق مجزای دیگری استفاده شود. بر روی میز خود اشیاء و یا پروندههای شخصی دیگران را قرار ندهید.
**تحقیقات مرتبط برای مطالعه: ساختار فعالیت های تیمی در پارتیشن(اطاقک)
*دکور و لوازم:
برای احتیاط، از تصاویر منفی در دکور پارتیشن(اطاقک) خود استفاده نکنید.عکس های خانوادگی خود و لوازم مورد نیاز و همچنین افتخارات و نمادهای پیروزی خود را بر روی میز کار قرار دهید. پیش از آنکه رادیو را با خود به همراه آورید، این موضوع را با مدیر خود چک کنید. اگر اجازه داده شد، میزان صدای آن را بر روی درجه ی خاصی گذاشته و یا از هدفون استفاده نمایید. به علت احتمال حساسیت دیگران، از آوردن گل و گیاه اجتناب نمایید.
*ارتباط:
از آداب و معاشرت پارتیشن(اطاقک) برای تشویق و ایجاد محیطی دوستانه استفاده نمایید. از استراق سمع پرهیز کنید. با کارمندان به آرامی صحبت کنید. در داخل پارتیشن(اطاقک) برای صحبت با دیگران بلند فریاد نزنید! بجای آن از تلفن استفاده نمایید. صدای بلند باعث می شود که دیگران به سختی کار کنند. برای صحبت کردن، از اجتماع در خارج از پارتیشن(اطاقک)خودداری کنید. صحبت را به داخل پارتیشن (اطاقک) خود منتقل کرده و یا به اطاق کنفرانس بروید.
*ملاحظات:
قسمت جلوی میز خود را روبروی درب پارتیشن(اطاقک) قرار ندهید زیرا ممکن است دیگران در هنگام عبور بر روی وظایف و مسئولیت شما تمرکز کنند.یک محیط کار اطاقکی شکل باعث ارتباط نزدیک با همکاران می شود. در هنگام بیماری برای اجتناب از پخش شدن میکروب، به محیط کار نیایید. واضح است که سرفه و عطسه در محیط کار مشکل آفرین خواهد بود. همواره احترام به دیگران را در نظر داشته باشید.
*آیا پارتیشن ها(اطاقک) یک محیط کاری ساکت را بوجود میآورند؟
هرچه لت های پارتیشن(اطاقک) بیشتر باشد، مزاحمتهای سمعی و بصری نیز بیشتر میشود.شرکت های کوچک معمولاً برای استفادهی بهتر از فضای کاری، از پارتیشن(اطاقک) استفاده مینمایند. این مدل از لحاظ مزاحمت ها کمی بهتر از فضای کاری باز است که در آن در و دیواری وجود ندارد.نکته کلیدی این است که اندازه و نوع پارتیشنها باید درست انتخاب شود. نحوهی قرارگیری پارتیشن ها(اطاقک) نیز فاکتور مهمی است که میتواند بر روی محیط کاری تاثیر گذار باشد.
*ساختار:
شرکت های کوچک اگر قصد دارند که محیط کاری ساکت تری را بسازند، باید به ساختار پارتیشن ها توجه داشته باشند. بیشتر پارتیشن ها(اطاقک) بین 4 تا 6 فوت ارتفاع دارند. اما بسته به نوع دفترکار، ارتفاع برخی از آنها تا 7 فوت نیز می رسد. پارتیشن های(اطاقک) بلندتر، مزاحمت های سمعی و بصری را کمتر میکنند. کارمندان نباید بتوانند از بالای دیوار پارتیشن(اطاقک) در کار دیگران وقفه ایجاد نمایند. اگر با آنها کار دارند، باید از بخش باز پارتیشن(اطاقک) وارد شوند. برخی از پارتیشن ها(اطاقک) در مقابل مزاحمت عایق تر هستند. آنها از لایه گذاری فم و چوب پنبه استفاده میکنند که صداهای اضافی را میکاهد.
*پوشیدگی و مزاحمت کمتر:
کارمندان تمایل دارد که در داخل پارتیشن(اطاقک) ، کمتر مورد مزاحمت قرار گیرند که این باعث بوجود آمدن یک محیط ساکتتر میشود. آنها برای آنکه انگشت نمای دیگران نشوند، کمتر از تلفن استفاده میکنند. به جای آن بر روی جایگزینی ها تمرکز میکنند. این کار باعث بهره وری بیشتر خواهد شد. همچنین پارتیشن(اطاقک) باعث ایجاد پوشیدگی میشود، مخصوصاً برای کسانی که بر روی اسناد مهمی همچون چک های حقوقی تمرکز دارند. سایر افراد معمولاً نمیتوانند صفحه کامپیوتر و یا اسناد مهمی که بر روی آن کار میشود را در هنگام عبور ببینند. بیشتر کارمندان پیش از ورود در میزنند.
**مطالعات مرتبط: پارتیشن های(اطاقک) مجازی چه هستند؟
* قرار گیری پارتیشن ها(اطاقک):
صاحب یک کسب و کار کوچک، ممکن است که با قرار دادن چند پارتیشن(اطاقک) درمحیط های ایزوله، بتواند از مزاحمتها بکاهد. برای مثال، یک مدیر سطح بالا ممکن است که فضای بزرگی را داشته باشد که با یک راهرو از قسمت های دیگر جدا شده است. قرار دادن کارمندان یک دپارتمان در یک بخش مجزا نیز
میتواند از میزان مزاحمت ها بکاهد. این کارمندان دارای انعطاف پذیری بیشتری در صحبت کردن با یکدیگر هستند. در صورتی که فضا اجازه دهد، قرار دادن کارمندان یک دپارتمان در یک بخش مجزای ساختمان نیز ایده خوبی است.این امر باعث میشود که کارمندان بتوانند بدون آنکه مزاحم بخش های دیگر شوند، جلسه ای را ترتیب دهند.
*ملاحظات:
کسانی که در پارتیشن(اطاقک) کار میکنند، میتوانند برای کاهش صداها از گوشی، پنکه یا یک موزیک ملایم استفاده کنند. مدیران شرکتهای کوچک نیز قوانینی از جمله عدم استفاده از اسپیکر تلفن و حداقل سازی مکالمات شخصی را وضع کرده اند.همچنین به کارمندان میگویند که سطح صدای موسیقی را پایین نگه دارند. پارتیشن ها (اطاقک) یک راه اقتصادی برای کارفرمایان برای استفاده بهتر از فضای موجود است. بنابراین شرکت های کوچک که کارمندان را برای حداقل سازی نوین آموزش میدهند، کارآیی بهتری دارند.
*اطاقک مجازی چیست؟
یک کافی شاپ مکانی ایده آل برای قرار دادن پارتیشن های(اطاقک) مجازی است.یک پارتیشن(اطاقک) مجازی برای ایجاد محیط کاری مدرن به کار میرود. یک پیمانکار مستقل، کارمند بی واسطه یا کارگری که مرتباً سفر میکند، میتواند پارتیشن(اطاقک) مجازی را در هر محیط کاری ایجاد نماید و تلفن های کاری مهم خود را بزند.حیله ای که در مورد ایجاد یک پارتیشن(اطاقک) مجازی انجام گرفته است، ایجاد یک پارتیشن(اطاقک) مجازی برای دور ماندن از سایرین ایده بسیار خوبی است.
*تعریف پارتیشن(اطاقک) مجازی:
پارتیشن(اطاقک) مجازی فضای مستقلی برای پیمانکار یا کارمند مستقل، بدون فضای کاری سنتی است. این پارتیشن(اطاقک) میتواند بسته به نوع نیاز پیمانکار تغییر کند. یک کارمند مستقل که مسافرت کاری دارد، می تواند هر روز یک پارتیشن(اطاقک) مختلف داشته باشد، درحالی که یک پیمانکار با کارهای مشخص، ممکن است تنها از یک فرم برای یک پارتیشن(اطاقک) مجازی استفاده کند. یک فضای دفتر یک پارتیشن(اطاقک) مجازی نیست، زیرا این فضا یک فضای ماندنی است که حرفهای ها میتوانند آن را هر روز بر حسب نیاز خود تغییر دهند.

آشنایی با تاریخ معماری جهان

گزیده ای از تاریخ معماری جهان

لندن با الهام از مدل چینی، یک نمونه شهر زیست محیطی می سازد شهردار لندن، کن لیوینگستن هنگام بازدید از طرح شهر ((دونگتان در چین)) اعلام کرد که در منطقه ((تیمز گیت وی)) هم شهر سبزی با هزار خانه ساخته خواهد شد. دونگتان در دهانه رود یانگ تسه، شهری است که از انرژی قابل تجدید استفاده خواهد کرد. این شهر که شرکت آروپ آن را طراحی کرده، شهر خودکفایی برای سکونت ۵۰۰هزار نفر خواهد بود و مرحله اول آن برای سکونت ۸۰هزار نفر در سال ۲۰۲۰ به پایان خواهد رسید.
این شهر نمونه لندن هم مانند دونگتان، تماما از منابع قابل تجدید انرژی، همچون توربینهای بادی و سلولهای خورشیدی استفاده خواهد کرد. شهردار لندن می گوید: ((شهر بدون دود لندن نشان خواهد داد که ساختن این گونه شهرها عملی و قابل اجراست و در تمام شهر های جدید می توان آلودگی را کاهش داد)).
یکی از مدیران آروپ که مدیریت پروژه دونگتان را هم به عهده دارد می گود که پروژه تیمز گیت وی می تواند تا ۲۰۱۰ تکمیل شود.

تاریخ معماری جهان

لندن شهری تاریخی در معماری

طرح گه ری برای موزه گوگنهایم در ابوظبی

در کنار همسایه ای چون دوبی که توجه جهانی را به توریسم تجملی و معماری چشمگیر خود جلب کرده،ابوظبی،پایتخت امارات متحده عربی، قصد دارد از فرهنگ به عنوان عامل جلب توریست بهره گیرد.
در این راه، مقامات سعی دارند((تاثیر بیلبائو)) را آنجا هم به وجود آورند و قرادادهایی با بنیاد گوگنهایم و فرانک گه ری برای ساخت شعبه جدیدی از موزه های گوگنهایم بسته اند.
در حالی که توسعه دوبی سریع و تماشایی بوده، ابوظبی آینده را با احتیاط برنامه ریزی می کند و موزه گوگنهایم را بخشی از منطقه بزرگ فرهنگی در ((جزیره سعادیات)) در نظر دارد. این گستره خشکی در ۱۶۴ متری ساحل،موزه های ملی،دریایی و هنر کلاسیک را به همراه مرکز هنرهای نمایشی و یک پارک هنر در خود جا می دهد. براساس قرارداد تفاهم بین دولت امارات و بنیاد گوگنهایم ساخت و نگهداری موزه به عهده دولت امارات خواهد بود.
آنها تعدادی آثار هنری ثابت جمع آوری خواهند کرد و مسئولان مجموعه خود به امانت خواهد داد. این پروژه بار دیگر گه ری و بنیاد گوگنهایم را،بعد از تکمیل موزه منهتن در کنار هم قرار می دهد.به گفته مقامات بنیاد، موزه ابوظبی در مقایسه با دیگر پروژه های گوگنهایم، سرمایه گذاری مطمئن تری است، زیرا هزینه آن را شخص امیر تامین خواهدکرد.

طرح گه ری برای موزه گوگنهایم در ابوظبی

آشنایی با تاریخ معماری در جهان

شناخت تاریخ معماری جهان

ویلیام جی. آر. کرتیس در اسپانیا

ویلیام جی. آر. کرتیس، یکی از معتبرترین پژوهشگران تاریخ معماری، مخالف سرسخت تاثیر معماران صاحب نام بر معماری است.
او برای معمرفی کار جدید خود، معماری مدرن از سال ۱۹۰۰ تاکنون، و بحث درباره نمایشگاه MOMA درباره معماری مدرن اسپانیا – که تا ژانویه ۲۰۰۸ادامه پیدا خواهد کرد -در مادرید حضور داشت.او درپاسخ به علت انتقادهایش ازنمایشگاهی که مورد استقبال معماران اسپانیایی قرار گرفته می گوید: معماری اسپانیا ((عقده آن سوی اقیانوس اطلس)) دارد.
این نمایشگاه هم قرار بود به آنچه در اسپانیا می گذرد بپردازد، ولی نهایتا تمامی آنچه توانست بگوید این بود که در اسپانیا، در کنار نامهای بزرگ بین المللی کارهای جالب دیگری هم دیده می شود. تاسف آور و غم انگیز است که اسپانیا، به دنبال تایید گرفتن از فرهنگی در حال زوال همچون آمریکاست. MOMA سالها سرگردان بوده و این نمایشگاهی است که به دنبال کارهای جدید می گردد و به نظر می رسد در ((مورسیا)) آنچه را به دنبال آن بوده یافته است.صرف اینکه زاها حدید در اسپانیا کار می کند،توجه کننده آنچه دراین کشور می گذرد، نیست. در واقع حتی مانع از آن می شود که ببینیم ساختمانهای مجاور کارهای او بهتر هستند.
اسطوره فرااقیانوسی خجالت آور و احمقانه است و می تواند بسیار مخرب باشد. من به ایده نمایشگاه هم، که می گوید اسپانیا نوگرایی خود را مدیون دموکراسی است،انتقاد دارم.سهم عمده معماری مدرن اسپانیا متعلق به دوره فرانکو است. مثلا آثار کودرچ.

علاوه بر این، در آن زمان معماری مدرن چپ گرا و معماری مدرن راست گرا هم وجود داشت،در واقع این موضوع پیچیده ای است که نمی توان با آن ساده انگارانه برخورد کرد.برخورد نمایشگاه در این مورد پدرسالارانه است، MOMA می گوید: ما گرنیکا را زمانی به آنها بازگرداندیم که ثابت کردند دموکرات هستند. او این نمایشگاه را بازتاب معماری را همچون کالایی مصرفی ارائه می کند.
البته واضح است که معماری هم با مشکل فراگیر علایم تجاری درگیر است. من درک می کنم چرا یک کار فرانک گه ری توجه رسانه های جهان را جلب می کند، ولی باید توجه کرد که این تنها بخشی از معماری است. اگر مدیر نمایشگاه، معماری را فقط به چشم یک تابلوی تبلیغاتی ببیند، با مشکل روبرو می شود،در واقع جامعه هم مشکل پیدا می کند.واقعا نمی فهمم چرا اسپانیا،با وجود معمارانی همچون رافائل مونئو و ناوارو بالدوگ در این کشور، که واقعا تاریخ می دانند، جنبه نمایشی معماری را برگزیده.اودر مورد حضور نامهای سرشناس در معماری می گوید:تا زمانی که موزه ملکه سوفیا نمایشگاه هنری فوق العاده ای بود که دو آسانسور جلوی ورودی اصلی داشت، از طرف همه نادیده گرفته می شد،اما حالا همه درباره بخش الحاقی آن که طرح معمار فرانسوی ژان نوول است، صحبت می کنند. ولی امروز میدان روبه روی آن، پر سر و صدا و کثیف و گالری شبها تعطیل است.
ولی کاربرد گالری چیست؟ آیا باید از آن استفاده کرد یا فقط یک پس زمینه است؟ کرتیس در پاسخ به اینکه آیا نکته مثبتی در معماری مدرن می بیند، می گوید: بخش عمده معماری امروز همچون یک سوپرمارکت است، پر از بسته بندیهای پرزرق و برق. این معماری سریع و ظاهری است. متاسفم که اسپانیا هم در این دام افتاده است.
به نظر من معماری با نمایش فرق دارد. ولی فکر می کنم این حرف به مزاج مسئولان خوش نمی آید، آنها به امید برنده شدن در جایزه پریتزکر، کار سفارش می دهند.

نکاتی مفید در مورد نحوه چیدمان میزهای اداری

در مورد چگونگی قرارگیری مبلمان اداری و میز منشی و پرسنل یک فضای اداری باید به این نکته توجه نمود چرا که همیشه ارباب رجوع به پشت میز دسترسی نداشته باشد و همچنین برای در معرض قرار نگرفتن مانیتور و یا اطلاعات خصوصی آنها این امر حائز اهمیت می باشد.

  • محل قرار گیری میز منشی باید جایی باشد که از نظر دسترسی به درب ورودی اتاق مدیریت و دیگر فضاها مسلط باشد.
  • چیدمان مبلمان اداری باید به گونه ای باشد که مراجعه کننده به قسمت های خصوصی فضا مشرف نباشد
  • تعبیه توالت خصوصی و حتی الامکان درب ورودی مجزا برای مدیریت پیشنهاد می گردد.
  • در انتخاب مبلمان برای فضاهای اداری به این نکته باید توجه کرد که به خاطر رسمی بودن فضا راحتی مبلمان اهمیت زیادی ندارد و ایجاد حس رسمی و اداری بودن تنها توسط مبلمان های خاص اداری امکان پذیر است.

تاریخچه مبلمان,از تخته سنگ تا کاناپه

در همان ابتدای بحث می پردازیم به تعریف خود طراحی مبلمان که در واقع به روز کردن کالاهای مخصوص نشستن و سایر وسایل خام  است.طراحی نوعی خلق یک شیء است که می بایست هم دارای کارایی باشد و هم از نظز زیبایی خوشایند باشد.اولین نمونه های مبلمان بر می گردد به 3000 سال قبل که در کناره های محل آتش یک صخره با سطح صاف قرار می داشتند بعد از آن در سال 3100 تا قبل از میلاد مصری ها از چوب تختخواب می ساختند و برای به هم وصل کردن قطعات در پایه های آنها سوراخ هایی ایجاد می کردند و در نمونه های جدید تر از اتصالات زبانه دار استفاده می کردند.و به همین تریب در یونان حود 440 قبل از میلاد صندلی های چهار پایه از چوب ساخته شده و محل نشتسن از الیاف بافته شده است و این گونه شد که کاناپه در خانه اشراف بوجود آمد و در این کاناپه ها برای آسایش بیشتر از کوسن استفاده می کردند.سازندگان مبلمان در قرون اولیه از طبقات پایین جامعه بودند اما در طول قرون وسطی سازندگان پیشرفت کردند و نهایتا به هنرمندان تبدیل شدند. در واقع طراحان مبلمان در قرون 18 مبلمان را برای استفاده توسط مصرف کننده طراحی می کردند و اینکه از گذشته الهام می گرفتند.اما طرح های مبلمان امروزه بیشتر به نام سبک نامیده می شود امروزه طراحی مبلمانسمت و سویی کاملا متفاوت به خود گرفته است برای طراحی مبلمان از مواد ارزان با شکل هلی ساده و بدون طلا کاری و کتیبه کاری  استفاده می شود و به این نوع سبک می گویند سبک مدرن