قابلیت اتصال پرده کرکره به پارتیشن اداری و پارتیشن دوجداره

پارتیشن اداری از ۴ جزء فریم ( ام دی اف, آلومینیوم یا استیل) ام دی اف ، شیشه و پرده کرکره تشکیل می شود که اقسامی چون ام دی اف طرح چوب و پرده کرکره به زیباتر شدن کمک می کند معمولاً در پارتیشن اداری از پرده کرکره نقره ای استفاده می گردد که با بازتاب نور در شرایط سایه و روشن پرده باعث ایجاد کنتراست با سایر رنگ های استفاده شده در فضای داخلی می شود و بدین صورت پارتیشن نور و زیبایی موردنیاز محیط را تامین می کند در پارتیشن اداری با پرده کرکره افقی به لحاظ سایه روشن شدن می توان در دید محیط و نور روز کنترل داشت که این موضوع با وجود اهرم ولومی آن بسیار راحت بوده و جذابیت خاصی به پارتیشن اداری می دهد .

Related image

پارتیشن اداری با پرده کرکره دارای پرده ای از جنس آلومینیوم با تیغه های ۲۱ میکرون و قطر ۱۶ میلی متر می باشد که این مشخصات با تنوع رنگی همراه است . وجود ۱۰۰ طرح و رنگ کمک شایانی به طراحی محیط در جهت دکوراتیو شدن پارتیشن اداری می نماید .

 

اصول طراحی اتاق کنفرانس

  • امروزه شرکت ها برای پیشرفت خود نیازمند حفظ رابطه خود با محیط خارج از سازمان هستند که به این منظور ممکن است از افراد خارج سازمان برای برگزاری جلسات بحث و گفتگو و یا همایش ها به داخل شرکت دعوت به عمل بیاورند. با توجه به این موضوع، اتاق های کنفرانس به یکی از مهمترین فضاهای داخلی شرکت بدل شده است؛ طراحی و دکوراسیون اتاق کنفرانس می تواند بر دیدگاه افراد در مورد شرکت تاثیر بگذارد و به عنوان معرفی از شرکت و مدیران محسوب شود.

انتخاب مکان مناسب:
بهترین مکان برای انتخاب به عنوان اتاق کنفرانس، نقطه ای از شرکت است که سروصدای محیط و رفت و آمد کارکنان کمترین اختلال را در جلسات ایجاد کند. در صورت نیاز باید از تجهیزاتی مانند دیوارها و شیشه های دوجداره برای کاهش صدا و افزایش آرامش فضای جلسات استفاده کرد. به طور معمول اتاق های کنفرانس در جوار اتاق مدیر عامل تعبیه می شوند.

طراحی دیوار و کف:
رنگ و نوع دیوار پوش در میزان پویایی و بازدهی جلسات تاثیر بسزایی دارد. انتخاب رنگ دیوارها باید با بهره گیری از نکات روان شناسی رنگ ها باشد تا بیشترین کارایی را در کارکنان و افراد حاضر در جلسه ایجاد کند. همچنین رنگ محیط بایستی فضایی فراهم کند که حضور طولانی مدت در جلسات افراد را کسل و خسته نکند، از این رو استفاده از رنگ های روشن و ملایم توصیه می شود. می توان برای جلوگیری از تداخل صدای محیط از دیوارپوش های دو جداره استفاده کرد تا آرامش را در محیط جلسات ایجاد کرد. در این راستا تکنولوژی ساخت دیوارپوش و کف پوش و تنوع طرح و مدل های آن، طراحی فضایی مدرن و شیک متناسب با هر محیطی را ساده تر کرده است. آذران فضانما به عنوان یکی از شرکت های معتبر در این حوزه، پارتیشن ها و دیوارپوش های دوجداره متنوعی تولید کرده است که می توان به کمک این محصولات اتاق کنفرانسی آرام و در عین حال زیبا طراحی کرد.

نورپردازی:
رعایت اصول روشنایی در افزایش بهره وری کارکنان و افراد حاضر در جلسه نقش موثری دارد. در اتاق های کنفرانس می توان از نور طبیعی نیز استفاده کرد اما باید توجه داشت که امکانات لازم برای پوشش پنجره ها در صورت لزوم فراهم شده باشد. علاوه بر این بهتر است کمتر از نور بالای سر استفاده شود و توصیه می شود روشنایی اتاق به کمک لامپ های دیواری تامین گردد.

مبلمان اداری و میز کنفرانس:
علاوه بر این انتخاب نوع مبلمان اداری و میز کنفرانس می تواند راندمان کاری جلسات را تحت تاثیر قرار دهد. ابعاد و اندازه میز کنفرانس باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد. تعداد صندلی های دور میز کنفرانس نباید بیش از حد باشد که احساس امنیت و راحتی را از افراد سلب کند. شکل میز کنفرانس باید به نحوی باشد که تمامی حاضرین در جلسه به راحتی با یکدیگر تعامل داشته باشند و مانعی برای گفتگو میان افراد وجود نداشته باشد. همچنین باید توجه کرد که رنگ میز کنفرانس و جنس آن نیز باید متناسب با سایر اجزای دکوراسیون اتاق کنفرانس انتخاب شود. شرکت آذران فضانمابا عرضه میزهای کنفرانس متنوع، طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس با هر ابعادی را ساده تر کرده است.

فراهم کردن امکانات رفاهی:
به طور معمول در اتاق کنفرانس فضایی برای قرار دادن میز و امکانات پذیرایی در نظر گرفته می شود تا نیاز به رفت و آمد به بیرون از اتاق کنفرانس را به حداقل برساند و سرویس بهتری به مهمانان حاضر در جلسه ارائه شود.

شرکت آذران فضانما از پیشگامان صنعت ساختمان، با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا، به کمک طراحان فضای داخلی شرکت ها آمده تا محیط اداری را به بهترین نحو طراحی کنند. این شرکت با عرضه دیوارپوش و کف پوش های متنوع و با کیفیت بالا، امکان طراحی منحصر به فرد و مدرن را برای دفاتر اداری فراهم کرده است. علاوه بر این آذران فضانما امکان طراحی و ساخت میزهای کنفرانس به صورت سفارشی با طرح های خاص پیشنهادی مشتریان خود را فراهم آورده تا از این طریق نیازهای مشتریان خود را به طور تمام و کمال مرتفع سازد. شرکت آذران فضانما کلیه محصولات خود را با کمک تیم محققان، کارشناسان و مهندسان تحقیق و توسعه خود مطابق با آخرین استاندارهای جهانی تولید می کند و از این طریق به انتخاب اول مدیران موفق، دوراندیش و تحصیلکرده تبدیل شده است.

 

طراحی اتاق کنفرانس-شرکت آفن

ایمن سازی واحد بایگانی ریلی

برای ایمن سازی بایگانی ریلی باید علاوه بر ساخت مناسب و با کیفیت بایگانی ریلی به عوامل محیطی توجه بسیاری نمود چرا که عدم توجه به این عوامل تنها تخریب و ازبین رفتن زود هنگام بایگانی ریلی را در پی دارد و این عوامل شامل :

  • نور خورشید
  • گرد و خاک
  • آلودگی هوا
  • رطوبت
  • حشرات و جوندگان
  • آتش سوزی
  • سرقت
  • عدم طبقه بندی صحیح
  • عدم تمرکز
  • ورود افراد غیر مسئول به واحد
  • بکارگیری افراد بی علاقه و غیر حرفه ای مسئول

ایمن سازی واحد بایگانی ریلی

ایمن سازی واحد بایگانی ریلی

علاوه بر توجه به عوامل فوق، راه کارهای پیاده سازی بایگانی ریلی به صورت زیر میباشد :

  • بایگانی ریلی را در طبقات همکف قرار دهید و زیرزمین اصلا جای مناسبی نمی باشد.
  • از ورود نور زیاد به داخل محیطی که بایگانی ر یلی قرار داده شده است جلوگیری نمایید و از پرده بابت این موضوع کمک بگیرید.
  • همان طور که در بالا گفته شد گرد و خاک منجر به از بین رفتن بایگانی ریلی می شود در نتیجه حتما در مکانی که از بایگانی ر یلی استفاده می شود باید فیلتر و هواکش به منظور جلوگیری از گرد و خاک نصب گردد.
  • اگر در ساختمانی که برای نگه داری مدارک در نظر گرفته شده است از شیشه استفاده شده است پیشنهاد می شود حتما شیشه هایی از نوع کاهش دهنده اشعه ماوراءبنفش و یا مادون قرمز باشد که البته در این مورد شیشه های زر دو سبز مناسب تر می باشند.
  • برای جلوگیری از سر و صدا می توانید از سستم عایق بندی و یا آکوستیک استفاده نمایید.
  • نصب سیستم اطفا حریق خودکار و دستی در مکان نگهداری از بایگانی ر یلی بسیار مهم می باشد.
  • با اتستفده ا دیوار آتش می توانید سالن ها مجزایی در سالن های بزرگ داشته باشید.
  • برای ایجاد تمرکز و همین طور محافظت از مدارک و جلوگیری از ورود نور، گرد و خاک و حشرات و جوندگان و همین طور آتش سوزی و به طور خلاصه ایمن سازی مدارک،بایگانی ریلی بهترین انتخاب می باشند.

تجهیزات و امکانات قفسه بایگانی ریلی الکترونیکی

سیستم روشنایی هوشمند :

برای ایجاد الگوی بهینه مصرف از لامپ هایی استفاده شده که توسط سنسورهای مخصوص ورود و خروج افراد را حس کرده و زمانی که فرد وارد راهرو قفسه  بایگانی شده روشنایی مورد نیاز برای کاربر ایجاد می شود و به محض خروج خاموش می گردد.

چشم هوشمند :

چشم های هوشمندی در کابین های قفسه بایگانی ریلی تعبیه شده که برا ی امنیت فرد طراحی شده و در هنگام بسته شدن قفسه بایگانی و درصورت تشخیص فرد و یا هر شئ دیگر قفسه های بایگانی را از حرکت باز می دارد و فرد را از آسیب و یا افتادن برگه یا هر شئ دیگری آگاه می کند.

·سنسورهای تثبیت کننده شرایط :

این سنسورها در بخشهای مختلف قفسه بایگانی ریلی قرار گرفته و هر لحظه شرایط ایمنی را تست کرده و شرایط متعادلی را بر اساس استاندارد ها ایجاد می کند.

کمد بایگانی دوار،فایل ریلی،قیمت کمد بایگانی ریلی،فایل کتابخانه ریلی،بایگانی ریلی پومر،کمد دوار،سیستم بایگانی،بایگان ریلی

مشخصات فنی وامکانات سیستم بایگانی ریلی الکترونیکی

  –ارتباط با رایانه :

با استفاده از نرم افزار مدیریت اسناد مخصوص این قفسه ریلی قابلیت ارتباط مستقیم با رایانه داردکه بواسطه آن می توان از امکاناتی مانند باز و بسته کردن کابین ها، بستن یا باز کردن قفل یونیت، نشان دادن محل نگهداری یک پرونده در سیستم، بررسی ورود و خروج مدارک به داخل کابین ها و… استفاده نمود.

قدرت بیشتر، دسترسی سریعتر، کاربری راحت تر:

در سیستم بایگانی الکترونیکی با استفاده از قدرت موتور الکترومکانیکی بجای نیروی دست کاربر می توان از کابین هایی با طول های بیشتر از حد نرمال و ظرفیت های وزنی سنگین (تا ۹ متر طول و ۳۳ تن مجموع وزن فایل بایگانی و بار افزوده) استفاده نمود. همچنین در سیستم های بایگانی با تعداد فایل بایگانی زیاد، برای دسترسی به فایل بایگانی اول می توان تنها با فشار یک دکمه تمامی یونیت ها را جابجا کرد در حالی که در سیستم بایگانی مکانیکی می بایست تک تک یونیت های بایگانی را جداگانه و با استفاده از فرمان باز و بسته نمود.

-سیستم روشنایی هوشمند:

در بالای هر کابین لامپ مخصوصی تعبیه شده که در هنگام ورود کاربر به صورت هوشمند روشن گردیده و بعد از خروج وی بوسیله دکمه قفل خاموش می شود. بنابراین همیشه تنها نور راهرویی که از آن استفاده میشود برای تمام فضای بایگانی نیازی نیست که این مهم باعث صرفه جویی چشمگیر در مصرف برق شده و همچنین مشکل کمبود نور در فایل بایگانی را برای کاربران مرتفع می سازد.

– قفل مرکزی :

در حالت پیش فرض یک قفل مرکزی روی قفسه ریلی نصب می شود که با بستن آن تمامی راهرو بسته شده و دسترسی به داخل فایل ها مسدود می شود. در حالت سفارشی می توان برای هر یونیت یک قفل تعبیه کرد که باز و بسته کردن آن از طریق کلمه عبور، کنترل از راه دور، اثر انگشت و… امکان پذیر باشد.

 -پنل  :LCD 

پنل دارای”پورت برنامه ریزی” بوده که بدینوسیله آن می توان اطلاعات خاص را وارد قفسه بایگانی کرد یا از قفسه بایگانی به رایانه انتقال داد.

میزکشویی :

برای کاهش رفت آمد کاربران به داخل کابین ها و سهولت در استفاده از مدارک، داخل هر کابین یک میز کشویی درنظر گرفته شده تا کاربر بتواند با قرار دادن پرونده ها روی آن به راحتی به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کرده و سپس پرونده را به جای خود برگرداند. این امر باعث صرفه جویی در وقت و جلوگیری از گم شدن مدارک – بخاطر اشتباه قرار دادن آنها – در داخل فایل ها نیز می شود.

نوارهای لاستیکی صداگیر :

ابتدا و انتهای هر قفسه ریلی بایگانی در قسمتی که فایل بایگانی با هم برخورد می کنند لاستیک های مخصوصی تعبیه شده که علاوه بر جلوگیری از آسیب دیدن قفسه و  ایجاد صدا هنگام برخورد قفسه ها، در موقع بسته شدن قفسه ریلی مانع ورود گرد و خاک به داخل آن می شود که این امر تا حد زیادی می تواند عمر مفید پرونده ها را افزایش دهد.

پارتیشن اداری شیشه ای و فرم های آن

در پارتیشن اداری شیشه ای از فریم های آلومینیومی استفاده می شود که آنادایز شده. در این روند، رنگ خروجی نسبت به رنگ های پودری دارای مقاومت بیشتری میباشد چرا که از ترکیبات شیمیایی برروی پروفیل آلیاژ آلومینیوم استیل استفاده شده است و علاوه بر این رنگ هایی متنوعی را برای پروفیل ایجاد می نماید.

برای فریم های مورد استفاده در پارتیشن اداری شیشه ای می توان از رنگ های متنوع استفاده نمود و اصولا رنگ های سرد مانند سیلور، مشکی و یا بژ طرفداران بسیاری دارند و اصولا کارخانجات تولید کنندهف پروفیل های با رنگ های ذکر شده را به صورت دپو درانبار های خود ذخیره می کنند تا در زمان تولید پارتیشن اداری شیشه ای زمان کمتری را صرف نمایند.

سبد های آنادایز برای پروفیلهای پارتیشن در هر بار آنادایز بیش از ۶۰۰ پروفیل را به مخزن هدایت مینماید و این همسانی رنگ را در کل فطعات پارتیشن تامین مینماید . مقومت ضربه ای و شیمیایی آنادایز از جمله محاسن این نوع رنگ بشمار می رود…

پارتیشن اداری شیشه ای و فرم های آن

پارتیشن اداری شیشه ای و فرم های آن

برای قیمت گذاری پارتیشن اداری باید مواد مورد استفاده در ساخت آنف هزینه های تولید و نیروهای نصب را مد نظر قرار داد .اسمبل کردن پارتیشن اداری همانند پازل میباشد و در تعیین قیمت براساس سانتی متر اجرا شده محاسبه می گردد و یا در بعضی کارخانه ها قیمت را به صورت پک کلی و متری محاسبه می کنند و به این صورت که هزینه ابعاد کمتر از یک را همان یک متر در نظر می گیرند و همین امر منجر به افزایش 15% قیمت پارتیشن می شود.

صرفنظر از شیوه محاسبه گفته شده، ارزش معماری تعیین کننده قیمت پارتیشن اداری، پارتیشن ام دی اف و شیشه ای میباشد و در این صورت افرادی که قیمت پایین تر از حد معمول ارائه می دهند ممکن است کاربری مورد نظر را ارائه ندهند و همانطور که قیمت بالا محصول بسیار غیر منطقی میباشد.

طراحان دکوراسیون اداری ملزم به رعایت استانداردهای ارتباطی، دکوراتیو، معماری و کاربردی می باشند چرا که محیط کاری متعلق به مشتری میباشد و باید محیط قابل قبولی برای آنها ایجاد نمود.  استفاده از متریال و یا پارتیشن اداری نا مناسب تنها مشکلاتی را ایجاد می کند که کاربری کافی را ندارد.

 

ویژگی پارتیشن اداری MDF و شیشه

استفاده از ام دی اف و شیشه برای ساخت پارتیشن اداری تفاوت های بسیاری از لحاظ ظاهری خواهد داشت و کمترین تفاوت را می توان در قظر پارتیشن نام برد. پارتیشن اداری ام دی اف دا ار ی قطر 13 سانتی متری میباشد در حالی که پارتیشن شیشه ای 10 میلیمتر می باشدو همین تفاوت به میزان فضایی اشغال توسط هرکدام از پارتیشن های اداری اشاره دارد.

در پارتیشن اداری ام دی اف با استفاده از پرده کرکره و ولوم می توانید میزان نور وارد شده را کنترل نمود و به اصطلاح محیط را به حالت سایه روشن ایجاد نمود در حالیکه در سایه روشن پارتیشن شیشه ای امکان کنترل نور وجود ندارداما زیبایی خاصی به فضا می دهد و برای زیباتر شدن محیط می توانید از شیشه ساتینا یا سند بلاست استفاده نمود و یا اینکه می توانید با نصب استیکر جلوه زیبایی پارتیشن اداری شیشه اداری را بیشتر کنید و البته استیکر با طرح های مختلف بسیار به بازار عرضه شده است که شما بنا به سلیقه خود و فضای کاری می توانید از رنگ های بخصوصی استفاده نمایید.

پارتیشن اداری ام دی اف در اتفاع های مختلفی ساخته می شود و در صورتی کمه امکان استفاده پارتیشن شیشه ای در محیط وجود ندارد و می خواهید فضا را کاملا تا سقف بپوشانید بهترین انتخاب میباشد.

برای پارتیشن اداری ام دی اف می توانید از درب بازشون با لولا استفاده نمایید و امکان استفاده از درب لیلی برای این مدل پارتیشن اداری وجود ندارد در حالی که می توانید برای پارتیشن اداری شیشه ای از درب ریلی استفاده نمایید و مهمترین مزیت آن اشغال کمتر فضا می باشد مخصوصا اگر فضای کاری کمی در اختیار داشته باشید.

ویژگی پارتیشن اداری MDF و شیشه

ویژگی پارتیشن اداری MDF و شیشه

تنوع، رنگ و طرح مورد استفاده در پارتیشن اداری ام دی اف بسیار زیاد بوده و شما به راحتی می توانید قدرت انتخاب خود برای زیباسازی هرچه بیشتر محیط افزایش دهید.

در خصوص عایق صوتی پارتیشن ها، پارتیشن اداری ام دی اف و از نوع دوجداره دارای استاندارد بالایی بوده و عایق بندی صوتی بسیار مناسبی می باشد.

پارتیشن شیشه ای  وام دی اف هر دو دارای کیفیت، زیبایی وف ق العاده ایمی باشند و جهت تفکیک سازی محیط و بهینه سازی فضای کارمندان بسیار مناسب میباشد.

 

دکوراسیون اداری مدرن

خانه دوم افراد شاغال اداره و شرکتی می باشد که در آن مشغول به کار هستند و معمولا در این خانه دوم به دنبال تجارت و کسب سود میباشد و در کنار این اهداف، ایجاد کردن فرست های شغلی و خدمت به جامعه باعث شده است تا زمان زیادی از روز خود را در خانه دوم بگذرانید. افرادی که دارای شرکت های خصوصی می باشند،  به مهمترین نکته ای که باید توجه نمایند ظاهر کلی فعالیت تجاری که انجام می دهند و این مورد در میان شرکت های خصوصی بسیار مهم میباشد.

شرکت ها و گاهی اداره جات در طراحی دکوراسیون اداری به گونه ای عمل نموده اند که فضا به راحتی خانه باشد تا این که تجاری و در دکوراسیون اداری و چیدمان اداری علاوه متعددی تاثیر دارند از جمله مالی که البته بسیار مهم میباشد.

دکوراسیون اداری مدرن

گذراندن وقت زیادی از روز در اداره طبیعتا محیط کسل کننده و عادی را برایتان به ارمغان می آورد و همین امر باعث می وشد دیگر به نظر مراجعه کنندگان توجه نداشته باشید اما سعی کنید این مورد برروی تفکرتان تاثیر نگذارد و طراحی دکوراسیون اداری تمام جوانب را بسنجید و براساس تفکرات افرادی که برای مرتبه اول با فضای کاری شما آشنا می شود چیدمان اداری خود را انجام دهید که نوع چیدمان می تواند براساس نوع فعالیت شما باشد یا یراساس چیدمان نظم و ترتیب باشد.

دکوراسیون اداری مدرن

قبل از هرگونه تصمیم گیری در خصوص دکوراسیون اداری باید برای خود یکسری سوال مطرح نمایید ازجمله :

  • آیا می خواهید دکوراسیون کاربردی و کم هزینه داشته باشید ؟
  • نظرتان در خصوص دکوراسیون دلپذیرو چشم گیر که حس خوشایندی برای شما و مراجعه کنندگانتان به همراه داشته باشد چیست؟
  • آیا نظم و تمیز در ورودی شرکت مهم است؟

باید به این سوالات توجه نمود و براساس پاسخ های دریافت شده به طراحی دکوراسیون اداری پرداخت تا دقیقا متوجه شوید به دنبال چه چیزی هستید و در دکوراسیون اداری بیشتر چه موردی برایتان مهم می باشد.

ارگونومیک بودن چیدمان و مبلمان در دکوراسیون اداری بسیار مهم میباشد و استفاده از وسایلی که مختص کار با کامیپوتر، پرونده ها و فایل های اداری می باشد در روند طراحی دکوراسیون اداری و در کنار آن افزایش بازدهی شرکت را به همراه خواهد داشت.

 

فضای ناهماهنگ دکوراسیون اداری

هر سازه از فرم بافت و رنگ تشکیل شده است و ما بین این دو، رنگ تاثیر بسیاری دارد و بر زیبایی دکوراسیون اداری بسیار تاثیر گذار میباشد و حتی یکی از مهم ترین اجزای تعیین کننده دکوراسیون اداری به شمار می رود و دلیل آن را می توان جلب توجه بیننده عنوان نمود.

چشم با سرعت بالایی رنگ هر سازه را تحلیل می کند و مغز با سرعت زیادی اطلاعات دریافتی را تحلیل کرده و دستور تایید و عدم تایید را به زبان صادر می کندو نحوه عملکرد به این صورت میباشد که چشم رنگ سازه را مورد بررسی قرار داده و سعی در ایجاد اولین ارتباط دارد و اگر انتخاب درستی داشته باشیم تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون و حتی طرح خواهد داشت.

فضای ناهماهنگ دکوراسیون اداری

در دکوراسیون اداری این مسئله اهمیت افزونتری داشته و آیتمهای مکمل بیشتری در انتخاب رنگ مورد اهمیت هستند .رنگ سازمانی ، لوکیشن و موقیت اقلیمی فضای اداری ،نوع محصول یا خدمات مورد ارائه، رنج سنی کارکنان یا مشتریان محصول و…… همه وهمه در انتخاب رنگ مناسب اهمیت دارند و میتوان به این نتیجه رسید که رنگ فضای پیرامون ما تاثیر زیاد روانی روی ما دارد .تاثیرات آنی را در مشتریان برای جذب و یا دفع ،ایجاد ذهنیت مثبت یا منفی، و همچنین تاثیرات بروی کارکنان که در راندمان کلی هر نفر موثر میباشد.

فضای ناهماهنگ دکوراسیون اداری

در بسیاری از موارد انتخاب رنگ در اولویت نبوده و به میزان کافی به ان اهمیت داده نمیشود و در اینجاست که پس از صرف هزینه های بسیار و زمان طولانی و اتمامدکوراسیون اداری با فضایی مواجه میشویم که علاوه بر اینکه تاثیر مثبتی روی بیننده نمی گذارد بلکه موجب ایجاد افسردگی ،آشفتگی ذهنی، استرس و دیگر امراض روحی میگردد .تاثیر روانی رنگ تا حدی است که شاید استفاده کننده را به حیرت وا میدارد و قابل باور نیست که رنگ انتخابی برای هر قسمت از محیط کاری یا زندگی تا چه میزان میتواند در ایجاد آرامش ذهنی و راندمان کاری نقش داشته باشد.

البته نقش طراح و معمار پروژه در این راستا مهم بوده و این وظیفه طراح است که با بررسی اولیه و مطلالعات میدانی و نیازسنجی های دقیق به رنگ های مورد نظر برسد . و در کلیه اجزای دکوراسیون اعم از پارتیشن اداری و سایر فرنیچر اداری پیاده نماید. تا با انتخاب رنگ نامناسب موجب تغییر دوباره دکوراسیون نگردد.

 

نکاتی در مورد پارتیشن (اطاقک های) کاری

همانطور که نیکللانگ میگوید، کار بهینه در یک محیط اتاقکی شکل نیازمند توانایی برقرار کردن ارتباط مناسب با کارمندان است.کارمندانی که در داخل پارتیشن(اطاقک) کار میکنند، روزانه متحمل اتفاقاتی هستند که ممکن است برای آنها پیش بیاید. بدون آداب و معاشرت و رفتارهای درست کاری، کارآیی پارتیشن(اطاقک) ممکن است به چالش کشیده شود.

عملکرد :
پارتیشن(اطاقک) زمانی جای خود را در محیط کاری باز کرد که برای بهبودی ارتباط و فضای کاری تلاش شد. این محیط کاری محبوب در محیطهای اداری معمولی، یک فضای کاری گسترده را برای ارتباط کارمندان فراهم میآورد.
فضای کاری پارتیشن(اطاقک) ، بر اساس محیطهای دفتری سنتی باعث حداکثرسازی استفاده از فضا شده، به طوری که چندین کارمند در مرکز محیط و چندین کارمند در کنار دیوارها هستند.
پوشیدگی (Privacy) :
محدودیتهایی که در محیط کاری پارتیشن(اطاقک) وجود دارد را در نظر بگیرید. پارتیشن ها (اطاقک) معمولاً از دیوارهای کوتاه با درب های غیرفرمال تشکیل شدهاند که پوشیدگی کمی را به دنبال دارد. باید برای حفظ اطلاعات شخصی در این محیط، کمتر راجع به آنها صحبت شود. اگر صحبتی شخصی وجود دارد ، بهتر است که از تلفن موجود در اطاق کنفرانس یا اطاق مجزای دیگری استفاده شود. بر روی میز خود اشیاء و یا پروندههای شخصی دیگران را قرار ندهید.
**تحقیقات مرتبط برای مطالعه: ساختار فعالیت های تیمی در پارتیشن(اطاقک)
*دکور و لوازم:
برای احتیاط، از تصاویر منفی در دکور پارتیشن(اطاقک) خود استفاده نکنید.عکس های خانوادگی خود و لوازم مورد نیاز و همچنین افتخارات و نمادهای پیروزی خود را بر روی میز کار قرار دهید. پیش از آنکه رادیو را با خود به همراه آورید، این موضوع را با مدیر خود چک کنید. اگر اجازه داده شد، میزان صدای آن را بر روی درجه ی خاصی گذاشته و یا از هدفون استفاده نمایید. به علت احتمال حساسیت دیگران، از آوردن گل و گیاه اجتناب نمایید.
*ارتباط:
از آداب و معاشرت پارتیشن(اطاقک) برای تشویق و ایجاد محیطی دوستانه استفاده نمایید. از استراق سمع پرهیز کنید. با کارمندان به آرامی صحبت کنید. در داخل پارتیشن(اطاقک) برای صحبت با دیگران بلند فریاد نزنید! بجای آن از تلفن استفاده نمایید. صدای بلند باعث می شود که دیگران به سختی کار کنند. برای صحبت کردن، از اجتماع در خارج از پارتیشن(اطاقک)خودداری کنید. صحبت را به داخل پارتیشن (اطاقک) خود منتقل کرده و یا به اطاق کنفرانس بروید.
*ملاحظات:
قسمت جلوی میز خود را روبروی درب پارتیشن(اطاقک) قرار ندهید زیرا ممکن است دیگران در هنگام عبور بر روی وظایف و مسئولیت شما تمرکز کنند.یک محیط کار اطاقکی شکل باعث ارتباط نزدیک با همکاران می شود. در هنگام بیماری برای اجتناب از پخش شدن میکروب، به محیط کار نیایید. واضح است که سرفه و عطسه در محیط کار مشکل آفرین خواهد بود. همواره احترام به دیگران را در نظر داشته باشید.
*آیا پارتیشن ها(اطاقک) یک محیط کاری ساکت را بوجود میآورند؟
هرچه لت های پارتیشن(اطاقک) بیشتر باشد، مزاحمتهای سمعی و بصری نیز بیشتر میشود.شرکت های کوچک معمولاً برای استفادهی بهتر از فضای کاری، از پارتیشن(اطاقک) استفاده مینمایند. این مدل از لحاظ مزاحمت ها کمی بهتر از فضای کاری باز است که در آن در و دیواری وجود ندارد.نکته کلیدی این است که اندازه و نوع پارتیشنها باید درست انتخاب شود. نحوهی قرارگیری پارتیشن ها(اطاقک) نیز فاکتور مهمی است که میتواند بر روی محیط کاری تاثیر گذار باشد.
*ساختار:
شرکت های کوچک اگر قصد دارند که محیط کاری ساکت تری را بسازند، باید به ساختار پارتیشن ها توجه داشته باشند. بیشتر پارتیشن ها(اطاقک) بین 4 تا 6 فوت ارتفاع دارند. اما بسته به نوع دفترکار، ارتفاع برخی از آنها تا 7 فوت نیز می رسد. پارتیشن های(اطاقک) بلندتر، مزاحمت های سمعی و بصری را کمتر میکنند. کارمندان نباید بتوانند از بالای دیوار پارتیشن(اطاقک) در کار دیگران وقفه ایجاد نمایند. اگر با آنها کار دارند، باید از بخش باز پارتیشن(اطاقک) وارد شوند. برخی از پارتیشن ها(اطاقک) در مقابل مزاحمت عایق تر هستند. آنها از لایه گذاری فم و چوب پنبه استفاده میکنند که صداهای اضافی را میکاهد.
*پوشیدگی و مزاحمت کمتر:
کارمندان تمایل دارد که در داخل پارتیشن(اطاقک) ، کمتر مورد مزاحمت قرار گیرند که این باعث بوجود آمدن یک محیط ساکتتر میشود. آنها برای آنکه انگشت نمای دیگران نشوند، کمتر از تلفن استفاده میکنند. به جای آن بر روی جایگزینی ها تمرکز میکنند. این کار باعث بهره وری بیشتر خواهد شد. همچنین پارتیشن(اطاقک) باعث ایجاد پوشیدگی میشود، مخصوصاً برای کسانی که بر روی اسناد مهمی همچون چک های حقوقی تمرکز دارند. سایر افراد معمولاً نمیتوانند صفحه کامپیوتر و یا اسناد مهمی که بر روی آن کار میشود را در هنگام عبور ببینند. بیشتر کارمندان پیش از ورود در میزنند.
**مطالعات مرتبط: پارتیشن های(اطاقک) مجازی چه هستند؟
* قرار گیری پارتیشن ها(اطاقک):
صاحب یک کسب و کار کوچک، ممکن است که با قرار دادن چند پارتیشن(اطاقک) درمحیط های ایزوله، بتواند از مزاحمتها بکاهد. برای مثال، یک مدیر سطح بالا ممکن است که فضای بزرگی را داشته باشد که با یک راهرو از قسمت های دیگر جدا شده است. قرار دادن کارمندان یک دپارتمان در یک بخش مجزا نیز
میتواند از میزان مزاحمت ها بکاهد. این کارمندان دارای انعطاف پذیری بیشتری در صحبت کردن با یکدیگر هستند. در صورتی که فضا اجازه دهد، قرار دادن کارمندان یک دپارتمان در یک بخش مجزای ساختمان نیز ایده خوبی است.این امر باعث میشود که کارمندان بتوانند بدون آنکه مزاحم بخش های دیگر شوند، جلسه ای را ترتیب دهند.
*ملاحظات:
کسانی که در پارتیشن(اطاقک) کار میکنند، میتوانند برای کاهش صداها از گوشی، پنکه یا یک موزیک ملایم استفاده کنند. مدیران شرکتهای کوچک نیز قوانینی از جمله عدم استفاده از اسپیکر تلفن و حداقل سازی مکالمات شخصی را وضع کرده اند.همچنین به کارمندان میگویند که سطح صدای موسیقی را پایین نگه دارند. پارتیشن ها (اطاقک) یک راه اقتصادی برای کارفرمایان برای استفاده بهتر از فضای موجود است. بنابراین شرکت های کوچک که کارمندان را برای حداقل سازی نوین آموزش میدهند، کارآیی بهتری دارند.
*اطاقک مجازی چیست؟
یک کافی شاپ مکانی ایده آل برای قرار دادن پارتیشن های(اطاقک) مجازی است.یک پارتیشن(اطاقک) مجازی برای ایجاد محیط کاری مدرن به کار میرود. یک پیمانکار مستقل، کارمند بی واسطه یا کارگری که مرتباً سفر میکند، میتواند پارتیشن(اطاقک) مجازی را در هر محیط کاری ایجاد نماید و تلفن های کاری مهم خود را بزند.حیله ای که در مورد ایجاد یک پارتیشن(اطاقک) مجازی انجام گرفته است، ایجاد یک پارتیشن(اطاقک) مجازی برای دور ماندن از سایرین ایده بسیار خوبی است.
*تعریف پارتیشن(اطاقک) مجازی:
پارتیشن(اطاقک) مجازی فضای مستقلی برای پیمانکار یا کارمند مستقل، بدون فضای کاری سنتی است. این پارتیشن(اطاقک) میتواند بسته به نوع نیاز پیمانکار تغییر کند. یک کارمند مستقل که مسافرت کاری دارد، می تواند هر روز یک پارتیشن(اطاقک) مختلف داشته باشد، درحالی که یک پیمانکار با کارهای مشخص، ممکن است تنها از یک فرم برای یک پارتیشن(اطاقک) مجازی استفاده کند. یک فضای دفتر یک پارتیشن(اطاقک) مجازی نیست، زیرا این فضا یک فضای ماندنی است که حرفهای ها میتوانند آن را هر روز بر حسب نیاز خود تغییر دهند.

انتخاب رنگ پارتیشن mdf

گاهی اوقات برای تقسیم بندی فضاهای داخلی منزل نیز میتوانیم از پارتیشن استفاده کنیم و گاها باید از جنس و رنگ های مختلف استفاده کنیم که بتوانیم زیبایی خاصی به فضا بدهیم ..

گاهی اوقات در سالن های منزل ، میزبان میخواهد که از فضای منزل و سالن به بهترین نحو استفاده کند بنابراین میتواند با استفاده از پارتیشن بندی ، فضایی را برای پذیرایی از میهمانان و قسمتی را هم برای سپری کردن با افراد خانواده برای تماشای تلویزیون تخصیص دهد.

بنابراین استفاده از پارتیشن فقط برای فضاهای اداری و شرکتی نیست بلکه در منازل هم میتواند به زیبایی خانه کمک کند.

در اینگونه موارد باید به رنگ بندی هم توجه داشته باشیم . چرا که انتخاب رنگ بندی مناسب پارتیشن تاثیر بسزایی در زیبایی و شیک به نظر رسیدن منزل دارد . گاهی اوقات باید به نور عبوری از رنگ پارچه ها و رنگی که در نهایت ساخته میشود هم توجه کرد.

در نهایت میبینیم که استفاده از پارتیشن تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون منزل دارد و یکی از اقلام طراحی دکوراسیون داخلی بشمار می آید. پس دقت کنیم که استفاده درست و بجا از پارتیشن همراه با انتخاب عاقلانه و هوشمندانه رنگبندی میتواند دکوراسیون منزل شما را به بهترین چیدمان تبدیل کند.

برای انتخاب رنگ باید از مشاوران رنگی کمک گرفت چرا که یکی از مواردی که به بزرگتر دیده شدن منزل شما کمک میکند علاوه بر چیدمان ، نوع رنگ بندی اجزای دکوراسیون شماست.

برای مثال این موضوع که رنگ سقف چه رنگی است بسیار در انتخاب رنگ پارتیشن تاثیر دارد. اگر رنگ سقف باتفاق رنگ پارتیشن ها سفید و روشن باشد فضای داخلی مقداری بزرگتر به نظر خواهد رسید . اگر برای پارتیشن رنگ تیره انتخاب شود فضا تا حدودی کوچکتر بنظر میرسد. پس هیچگاه قدرت نور را برای تغییر اندازه محیط از نظر بصری دست کم نگیرید…

در ادامه به نکاتی اشاره میکنیم که مربوط به جنس و بافت پارتیشن است. همانطور که میدانید جنس و بافتی که برای پارتیشن استفاده می شود در ساخته شدن رنگ نهایی و رنگ عبوری و در نهایت روشنی بخشی محیط تاثیر بسزایی دارد. بنابراین زمانی که پارامتر های اولیه پارتیشن را انتخاب میکنید باید حواستان به هارمونی رنگ و نور و جنس و ضخامت شیشه ها باشد تا در نهایت بتوانید محیط آرام تر و کم استرس تری را برای کارکنان بسازید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که رنگ پارچه بسته به نوع جنسی که برای آن انتخاب شده است تحت تاثیر نورهای مصنوعی اطراف تغییر میکند و میزان این تغییر در رنگ های مختلف متفاوت است، رنگ هایی مثل یاسی ، آجری و بنفش در اثر تابش نورهای مختلف مصنوعی تغییر رنگ بسیار زیادی را از خود نشان میدهند لذا قبل از استفاده از این اقلام رنگ ، حتما با نورهای محیط تست کنید که تاثیر خوبی بر روی محیط داشته باشد و به محسط انرژی ببخشد و بالعکس عمل نکند.

در انتخاب رنگ سقف و کف نیز باید دقت کنیم . چرا که این دو رنگ بسیار در طراحی دکوراسیون موثر هستند . این دو رنگ باید به گونه ای انتخاب شوند که توجه مخاطب را به سوی خود جلب نکنند. به عنوان مثال رنگ سقف علاوه بر اینکه نباید خیلی جذب کننده باشد بلکه بهتر است رنگ سفید را به این منظور انتخاب کرد چرا که رنگ سفید حدود ده الی پانزده درصد رنگ محیط را بازتاب میدهد و برای انتخاب رنگ کف هم بهتر است یک رنگ خنثی انتخاب شود که توجه اشخاص را به سمت خود جلب نکند . یکی از رنگ های خنثی که میتوان به این منظور استفاده کرد رنگ خاکستری است .

در آخرین مرحله از انتخاب رنگ بندی برای پارتیشن یکی از حائز اهمیت ترین نکات را بیان میکنیم . همانطور که میدانید میزان نور محیط در فصل های مختلف متفاوت است . به عنوان مثال در زمستان پاییز بهار و تابستان میزان ورودی نور از پنجره ها و میزان تابش نور خورشید و زوایای نور با هم فرق میکنند. از همه مهمتر اینکه باید توجه کنید که اتاق از نورهای مصنوعی نظیر لامپ و مهتابی و … استفاده میکند یا نورگیرهای طبیعی مانند پنجره و شیشه دارد .

باید با در نظر گرفتن تمام این موارد رنگ پارتیشن را انتخاب کنیم چرا که این موارد ذکر شده تاثیر بسزایی بر روی رنگ نهایی خروجی و دیده شونده از پارتیشن دارند . یکپارتیشن واحد با یک رنگ واحد اگر جلوی آفتاب قرار داده شود رنگی که از خود نشان می دهد کاملا با رنگی که همان پارتیشن در جلوی یک چشمه نور مصنوعی مانند لامپ و … دیده میشود کاملا متفاوت است پس قبل از انتخاب نهایی رنگ و نور ، این قضیه را از زوایای متعدد و تحت تاثیر منابع نوری مختلف بررسی نمایید و در نهایت رنگ مورد نظر را برای پارتیشن انتخاب کنید.