نکاتی در مورد پارتیشن (اطاقک های) کاری

همانطور که نیکللانگ میگوید، کار بهینه در یک محیط اتاقکی شکل نیازمند توانایی برقرار کردن ارتباط مناسب با کارمندان است.کارمندانی که در داخل پارتیشن(اطاقک) کار میکنند، روزانه متحمل اتفاقاتی هستند که ممکن است برای آنها پیش بیاید. بدون آداب و معاشرت و رفتارهای درست کاری، کارآیی پارتیشن(اطاقک) ممکن است به چالش کشیده شود.

عملکرد :
پارتیشن(اطاقک) زمانی جای خود را در محیط کاری باز کرد که برای بهبودی ارتباط و فضای کاری تلاش شد. این محیط کاری محبوب در محیطهای اداری معمولی، یک فضای کاری گسترده را برای ارتباط کارمندان فراهم میآورد.
فضای کاری پارتیشن(اطاقک) ، بر اساس محیطهای دفتری سنتی باعث حداکثرسازی استفاده از فضا شده، به طوری که چندین کارمند در مرکز محیط و چندین کارمند در کنار دیوارها هستند.
پوشیدگی (Privacy) :
محدودیتهایی که در محیط کاری پارتیشن(اطاقک) وجود دارد را در نظر بگیرید. پارتیشن ها (اطاقک) معمولاً از دیوارهای کوتاه با درب های غیرفرمال تشکیل شدهاند که پوشیدگی کمی را به دنبال دارد. باید برای حفظ اطلاعات شخصی در این محیط، کمتر راجع به آنها صحبت شود. اگر صحبتی شخصی وجود دارد ، بهتر است که از تلفن موجود در اطاق کنفرانس یا اطاق مجزای دیگری استفاده شود. بر روی میز خود اشیاء و یا پروندههای شخصی دیگران را قرار ندهید.
**تحقیقات مرتبط برای مطالعه: ساختار فعالیت های تیمی در پارتیشن(اطاقک)
*دکور و لوازم:
برای احتیاط، از تصاویر منفی در دکور پارتیشن(اطاقک) خود استفاده نکنید.عکس های خانوادگی خود و لوازم مورد نیاز و همچنین افتخارات و نمادهای پیروزی خود را بر روی میز کار قرار دهید. پیش از آنکه رادیو را با خود به همراه آورید، این موضوع را با مدیر خود چک کنید. اگر اجازه داده شد، میزان صدای آن را بر روی درجه ی خاصی گذاشته و یا از هدفون استفاده نمایید. به علت احتمال حساسیت دیگران، از آوردن گل و گیاه اجتناب نمایید.
*ارتباط:
از آداب و معاشرت پارتیشن(اطاقک) برای تشویق و ایجاد محیطی دوستانه استفاده نمایید. از استراق سمع پرهیز کنید. با کارمندان به آرامی صحبت کنید. در داخل پارتیشن(اطاقک) برای صحبت با دیگران بلند فریاد نزنید! بجای آن از تلفن استفاده نمایید. صدای بلند باعث می شود که دیگران به سختی کار کنند. برای صحبت کردن، از اجتماع در خارج از پارتیشن(اطاقک)خودداری کنید. صحبت را به داخل پارتیشن (اطاقک) خود منتقل کرده و یا به اطاق کنفرانس بروید.
*ملاحظات:
قسمت جلوی میز خود را روبروی درب پارتیشن(اطاقک) قرار ندهید زیرا ممکن است دیگران در هنگام عبور بر روی وظایف و مسئولیت شما تمرکز کنند.یک محیط کار اطاقکی شکل باعث ارتباط نزدیک با همکاران می شود. در هنگام بیماری برای اجتناب از پخش شدن میکروب، به محیط کار نیایید. واضح است که سرفه و عطسه در محیط کار مشکل آفرین خواهد بود. همواره احترام به دیگران را در نظر داشته باشید.
*آیا پارتیشن ها(اطاقک) یک محیط کاری ساکت را بوجود میآورند؟
هرچه لت های پارتیشن(اطاقک) بیشتر باشد، مزاحمتهای سمعی و بصری نیز بیشتر میشود.شرکت های کوچک معمولاً برای استفادهی بهتر از فضای کاری، از پارتیشن(اطاقک) استفاده مینمایند. این مدل از لحاظ مزاحمت ها کمی بهتر از فضای کاری باز است که در آن در و دیواری وجود ندارد.نکته کلیدی این است که اندازه و نوع پارتیشنها باید درست انتخاب شود. نحوهی قرارگیری پارتیشن ها(اطاقک) نیز فاکتور مهمی است که میتواند بر روی محیط کاری تاثیر گذار باشد.
*ساختار:
شرکت های کوچک اگر قصد دارند که محیط کاری ساکت تری را بسازند، باید به ساختار پارتیشن ها توجه داشته باشند. بیشتر پارتیشن ها(اطاقک) بین 4 تا 6 فوت ارتفاع دارند. اما بسته به نوع دفترکار، ارتفاع برخی از آنها تا 7 فوت نیز می رسد. پارتیشن های(اطاقک) بلندتر، مزاحمت های سمعی و بصری را کمتر میکنند. کارمندان نباید بتوانند از بالای دیوار پارتیشن(اطاقک) در کار دیگران وقفه ایجاد نمایند. اگر با آنها کار دارند، باید از بخش باز پارتیشن(اطاقک) وارد شوند. برخی از پارتیشن ها(اطاقک) در مقابل مزاحمت عایق تر هستند. آنها از لایه گذاری فم و چوب پنبه استفاده میکنند که صداهای اضافی را میکاهد.
*پوشیدگی و مزاحمت کمتر:
کارمندان تمایل دارد که در داخل پارتیشن(اطاقک) ، کمتر مورد مزاحمت قرار گیرند که این باعث بوجود آمدن یک محیط ساکتتر میشود. آنها برای آنکه انگشت نمای دیگران نشوند، کمتر از تلفن استفاده میکنند. به جای آن بر روی جایگزینی ها تمرکز میکنند. این کار باعث بهره وری بیشتر خواهد شد. همچنین پارتیشن(اطاقک) باعث ایجاد پوشیدگی میشود، مخصوصاً برای کسانی که بر روی اسناد مهمی همچون چک های حقوقی تمرکز دارند. سایر افراد معمولاً نمیتوانند صفحه کامپیوتر و یا اسناد مهمی که بر روی آن کار میشود را در هنگام عبور ببینند. بیشتر کارمندان پیش از ورود در میزنند.
**مطالعات مرتبط: پارتیشن های(اطاقک) مجازی چه هستند؟
* قرار گیری پارتیشن ها(اطاقک):
صاحب یک کسب و کار کوچک، ممکن است که با قرار دادن چند پارتیشن(اطاقک) درمحیط های ایزوله، بتواند از مزاحمتها بکاهد. برای مثال، یک مدیر سطح بالا ممکن است که فضای بزرگی را داشته باشد که با یک راهرو از قسمت های دیگر جدا شده است. قرار دادن کارمندان یک دپارتمان در یک بخش مجزا نیز
میتواند از میزان مزاحمت ها بکاهد. این کارمندان دارای انعطاف پذیری بیشتری در صحبت کردن با یکدیگر هستند. در صورتی که فضا اجازه دهد، قرار دادن کارمندان یک دپارتمان در یک بخش مجزای ساختمان نیز ایده خوبی است.این امر باعث میشود که کارمندان بتوانند بدون آنکه مزاحم بخش های دیگر شوند، جلسه ای را ترتیب دهند.
*ملاحظات:
کسانی که در پارتیشن(اطاقک) کار میکنند، میتوانند برای کاهش صداها از گوشی، پنکه یا یک موزیک ملایم استفاده کنند. مدیران شرکتهای کوچک نیز قوانینی از جمله عدم استفاده از اسپیکر تلفن و حداقل سازی مکالمات شخصی را وضع کرده اند.همچنین به کارمندان میگویند که سطح صدای موسیقی را پایین نگه دارند. پارتیشن ها (اطاقک) یک راه اقتصادی برای کارفرمایان برای استفاده بهتر از فضای موجود است. بنابراین شرکت های کوچک که کارمندان را برای حداقل سازی نوین آموزش میدهند، کارآیی بهتری دارند.
*اطاقک مجازی چیست؟
یک کافی شاپ مکانی ایده آل برای قرار دادن پارتیشن های(اطاقک) مجازی است.یک پارتیشن(اطاقک) مجازی برای ایجاد محیط کاری مدرن به کار میرود. یک پیمانکار مستقل، کارمند بی واسطه یا کارگری که مرتباً سفر میکند، میتواند پارتیشن(اطاقک) مجازی را در هر محیط کاری ایجاد نماید و تلفن های کاری مهم خود را بزند.حیله ای که در مورد ایجاد یک پارتیشن(اطاقک) مجازی انجام گرفته است، ایجاد یک پارتیشن(اطاقک) مجازی برای دور ماندن از سایرین ایده بسیار خوبی است.
*تعریف پارتیشن(اطاقک) مجازی:
پارتیشن(اطاقک) مجازی فضای مستقلی برای پیمانکار یا کارمند مستقل، بدون فضای کاری سنتی است. این پارتیشن(اطاقک) میتواند بسته به نوع نیاز پیمانکار تغییر کند. یک کارمند مستقل که مسافرت کاری دارد، می تواند هر روز یک پارتیشن(اطاقک) مختلف داشته باشد، درحالی که یک پیمانکار با کارهای مشخص، ممکن است تنها از یک فرم برای یک پارتیشن(اطاقک) مجازی استفاده کند. یک فضای دفتر یک پارتیشن(اطاقک) مجازی نیست، زیرا این فضا یک فضای ماندنی است که حرفهای ها میتوانند آن را هر روز بر حسب نیاز خود تغییر دهند.

انتخاب رنگ پارتیشن mdf

گاهی اوقات برای تقسیم بندی فضاهای داخلی منزل نیز میتوانیم از پارتیشن استفاده کنیم و گاها باید از جنس و رنگ های مختلف استفاده کنیم که بتوانیم زیبایی خاصی به فضا بدهیم ..

گاهی اوقات در سالن های منزل ، میزبان میخواهد که از فضای منزل و سالن به بهترین نحو استفاده کند بنابراین میتواند با استفاده از پارتیشن بندی ، فضایی را برای پذیرایی از میهمانان و قسمتی را هم برای سپری کردن با افراد خانواده برای تماشای تلویزیون تخصیص دهد.

بنابراین استفاده از پارتیشن فقط برای فضاهای اداری و شرکتی نیست بلکه در منازل هم میتواند به زیبایی خانه کمک کند.

در اینگونه موارد باید به رنگ بندی هم توجه داشته باشیم . چرا که انتخاب رنگ بندی مناسب پارتیشن تاثیر بسزایی در زیبایی و شیک به نظر رسیدن منزل دارد . گاهی اوقات باید به نور عبوری از رنگ پارچه ها و رنگی که در نهایت ساخته میشود هم توجه کرد.

در نهایت میبینیم که استفاده از پارتیشن تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون منزل دارد و یکی از اقلام طراحی دکوراسیون داخلی بشمار می آید. پس دقت کنیم که استفاده درست و بجا از پارتیشن همراه با انتخاب عاقلانه و هوشمندانه رنگبندی میتواند دکوراسیون منزل شما را به بهترین چیدمان تبدیل کند.

برای انتخاب رنگ باید از مشاوران رنگی کمک گرفت چرا که یکی از مواردی که به بزرگتر دیده شدن منزل شما کمک میکند علاوه بر چیدمان ، نوع رنگ بندی اجزای دکوراسیون شماست.

برای مثال این موضوع که رنگ سقف چه رنگی است بسیار در انتخاب رنگ پارتیشن تاثیر دارد. اگر رنگ سقف باتفاق رنگ پارتیشن ها سفید و روشن باشد فضای داخلی مقداری بزرگتر به نظر خواهد رسید . اگر برای پارتیشن رنگ تیره انتخاب شود فضا تا حدودی کوچکتر بنظر میرسد. پس هیچگاه قدرت نور را برای تغییر اندازه محیط از نظر بصری دست کم نگیرید…

در ادامه به نکاتی اشاره میکنیم که مربوط به جنس و بافت پارتیشن است. همانطور که میدانید جنس و بافتی که برای پارتیشن استفاده می شود در ساخته شدن رنگ نهایی و رنگ عبوری و در نهایت روشنی بخشی محیط تاثیر بسزایی دارد. بنابراین زمانی که پارامتر های اولیه پارتیشن را انتخاب میکنید باید حواستان به هارمونی رنگ و نور و جنس و ضخامت شیشه ها باشد تا در نهایت بتوانید محیط آرام تر و کم استرس تری را برای کارکنان بسازید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که رنگ پارچه بسته به نوع جنسی که برای آن انتخاب شده است تحت تاثیر نورهای مصنوعی اطراف تغییر میکند و میزان این تغییر در رنگ های مختلف متفاوت است، رنگ هایی مثل یاسی ، آجری و بنفش در اثر تابش نورهای مختلف مصنوعی تغییر رنگ بسیار زیادی را از خود نشان میدهند لذا قبل از استفاده از این اقلام رنگ ، حتما با نورهای محیط تست کنید که تاثیر خوبی بر روی محیط داشته باشد و به محسط انرژی ببخشد و بالعکس عمل نکند.

در انتخاب رنگ سقف و کف نیز باید دقت کنیم . چرا که این دو رنگ بسیار در طراحی دکوراسیون موثر هستند . این دو رنگ باید به گونه ای انتخاب شوند که توجه مخاطب را به سوی خود جلب نکنند. به عنوان مثال رنگ سقف علاوه بر اینکه نباید خیلی جذب کننده باشد بلکه بهتر است رنگ سفید را به این منظور انتخاب کرد چرا که رنگ سفید حدود ده الی پانزده درصد رنگ محیط را بازتاب میدهد و برای انتخاب رنگ کف هم بهتر است یک رنگ خنثی انتخاب شود که توجه اشخاص را به سمت خود جلب نکند . یکی از رنگ های خنثی که میتوان به این منظور استفاده کرد رنگ خاکستری است .

در آخرین مرحله از انتخاب رنگ بندی برای پارتیشن یکی از حائز اهمیت ترین نکات را بیان میکنیم . همانطور که میدانید میزان نور محیط در فصل های مختلف متفاوت است . به عنوان مثال در زمستان پاییز بهار و تابستان میزان ورودی نور از پنجره ها و میزان تابش نور خورشید و زوایای نور با هم فرق میکنند. از همه مهمتر اینکه باید توجه کنید که اتاق از نورهای مصنوعی نظیر لامپ و مهتابی و … استفاده میکند یا نورگیرهای طبیعی مانند پنجره و شیشه دارد .

باید با در نظر گرفتن تمام این موارد رنگ پارتیشن را انتخاب کنیم چرا که این موارد ذکر شده تاثیر بسزایی بر روی رنگ نهایی خروجی و دیده شونده از پارتیشن دارند . یکپارتیشن واحد با یک رنگ واحد اگر جلوی آفتاب قرار داده شود رنگی که از خود نشان می دهد کاملا با رنگی که همان پارتیشن در جلوی یک چشمه نور مصنوعی مانند لامپ و … دیده میشود کاملا متفاوت است پس قبل از انتخاب نهایی رنگ و نور ، این قضیه را از زوایای متعدد و تحت تاثیر منابع نوری مختلف بررسی نمایید و در نهایت رنگ مورد نظر را برای پارتیشن انتخاب کنید.

معماري دايناميك

در طراحي معماري و دكواسيون فضاهاي اداري و كاري مدرن ، با مطالعه و بررسي بسيار به اين نتيجه ميتوان رسيد كه در هر طراحي هر چه قدر كه با بررسي و مطالعه دقيق نيز انجام گرفته باشد و پاسخگوي نياز كامل روز پروژه باشد ولي ميبايست دكوراسيون و معماري از انعطاف و فلكسيبليتي برخوردار باشد كه بتوان با جابجايي و حذف و يا افزودن چند جزء از اجزاء دكوراسيون و يا فرنيچر ،كارايي و تاثير جديدي به محيط بخشيد. براي رسيدن به چنين شكلي از معماري نياز به شناخت كامل اجزاء ثابت و ……معماري است ،بديهي است در معماري دايناميك داشتن احاطه كامل به استانداردها ركن اصلي را دارا ميباشد.

پارتیشن مدرن هلالی

هنگام طراحی در نظر داشتن افکت متریال مختلف در هر محیط و طراحی بر مبنای آن‌ ها می‌تواند خروجی خوبی داشته باشد. در بسیاری از موارد ما شاهد تأثیر منفی انعکاس تصویر متریال در یکدیگر هستیم که به فرم‌ های اصلی و اجزای مختلف دکوراسیون اداری از نظر بصری آسیب وارد می سازد. در تصویر مقابل نمایی زیبا از قرینه سازی دو تصویر حقیقی و مجازی از پارتیشن مدرن هلالی را در کنار یکدیگر داریم .

پارتیشن مدرن حلالی

دکوراسیون اداری

اغلب ما به مواقعی میرسیم که یک احساس نیاز آشکار، پنهان، فوری یا … در ما برای نوعی تغییر محیط پیرامون خود احساس می شود. در شکل گیری طبیعی این نوع احساس نیاز ، موارد متعددی میتواند نقش داشته باشد و ما نباید هرگز به این حس خود بی اعتنا باشیم. چرا که این بی اعتنایی موجب پدید آمدن نوعی نارضایتی مزمن در ما خواهد شد که بعد از مدتی منشا اصلی که محیط پیرامون ما بوده به فراموشی سپرده شده و ما در یافتن این علت نارضایتی دچار سردرگمی خواهیم شد . نارضایتی از محیط پیرامون میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که بعضی از موارد در ذیل ذکر شده است:

۱: فرسودگی و کهنگی متریال تشکیل دهنده دکوراسیون اداری ناشی از زمان مصرف اعم از فرنیچر اداری ،پارتیشن های اداری و …
۲: ناکارآمدی کاربردی محصولات و دکوراسیون اداری ناشی از عدم طراحی صحیح
۳: عدم استفاده از رنگبندی مناسب در دکوراسیون اداری و در نتیجه ایجاد فضایی ناهماهنگ کاری
۴: وجود اشکالات در تیغه چینی پارتیشن اداری و معماری کلی
۵: عدم تطبیق دکوراسیون اداری با کاربری مورد نیاز شرکت
۶: دیده نشدن توسعه احتمالی در طرح اولیه
۷: عدم کارایی دکوراسیون در ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف کاری
۸:بهم ریختگی کلی دکوراسیون اداری با اضافه کردن سازه های جدید
۹: سایزهای نامناسب برای فرنیچر و پارتیشن های اداری
۱۰:تخریب متریال مورد استفاده در دکوراسیون ناشی از کیفیت پایین
۱۱:مشکلات در طراحی و یا فرمها و دموده بودن بسیاری از محصولات

در دلایل ذکر شده به جز دلیل اول که به طور طبیعی و با گذشت زمان اتفاق میافتد، در سایر موارد میتوان با بررسی و دقت در طراحی اولیه و بکار گیری متریال مناسب از بروز بسیاری از مشکلات فوق جلوگیری کرد.همچنین با اینکه قیمت دکوراسیون اداری پازل ستاپ مناسب است ، ولی از ایجاد هزینه های مجدد می توان جلوگیری کرد.

اهمیت بستر کاری کارمندان در دکوراسیون داخلی فضای اداری

 

منظور از اهمیت بستر کاری این است که به کارکنان به اندازه ی کافی فضا داده شود این به معنای لحاظ کردن یک فرنیچر بزرگ برای کارمندان نیست بلکه در جوار فرنیچر اداری باید به سیرکلاسیون حرکتی کارمندان و مراجعه کنندگان در اطراف فرنیچر اداری توجه نمود در واقع در داشتن یک محیط یکپارچه و در عین حال تفکیک شده یک گروه کاری تشکیل می شود که در تعامل با یکدیگر در جهت پیشرفت شرکت با یکدیگر همکاری می کنند.

گاها در بعضی ادارات وشرکتها در این امر دقت لازم بعمل نیامده و فضاهایی بسیار بزرگ و غیر قابل استفاده را به کارکنان در بخشهای مختلف تخصیص میدهند . همانگونه که کمبود فضای کافی برای کارکنان مشکلات عدیده ای را در راندمان کاری کارکنان بوجود می آورد ،بزرگی غیر استاندارد و غیر ضروری فضا ی کاری نیز علاوه بر عدم ارتباط مناسب کارکنان با یکدیگر خستگی مضاعف مراجعه کنندگان را نیز در پی خواهد داشت.

فضای کافی اداری به فضایی گفته میشود که کارمندان و مراجعه کنندگان در زمان حضور خود در آن فضا براحتی بتوانند وضایف و خدمات خود را گرفته و ارائه نمایند .

گرایشات جدید طراحی برای فضاهای اداری جدید

 باکمی تحقیق میتوان گفت که هیچ یک از جزئیاتی که در مقالات ، کتب معماری و طراحی ذکر شده اعم از فرنیچراداری، پارتیشن اداری  و میز اداری  فارغ از گرایشات روز نمی باشد، هر چند که در طراحی دفاتر اداری گرایش ها وسبک های جدید غالبا اولویت دومرا نسبت به اهداف شرکت و نیازهای تجاری آن دارند.

بنا بر این،راه حل های امروزین برای چیدمان و آراستن فضاهای کار در خلق سیستم های کاری ای جامع و مبتنی بر کارگروهی،داده های جمعی،تلفیق تکنولوژی های جدید و ارتقا کارآمد سیستمهای ذخیره سازی می باشند.

با توجه به این دلایل،طرح های امروزین در تلاشند که فضاهای کار باز و بزرگتری ایجاد کنند که درعین حال شاملفضاهای کار فردی و فضاهای ارتباطی کارآمد بین بخش های کاری مختلف نیز باشند

سیستمهای اداری کار گروهی که منجر به ایجاد میز کار گروهی  نمونه خوبی از این سبک هستند،که بدلیل نزدیکی میزهای کار،برقراری ارتباط بین کاربران را تسهیل می کند و در عین حال اختلاط وسایل و تجهیزات کار نظیر منابع تامینبرق،مانیتورها، فایلهای نگهداری وسایلکارهای فردی را نیز تسهیل می بخشد.احساس زیبایی و سبکی چنین طرحهایی بدلیل خطوط ساده و صریحی است که از سنگین شدن فضای کار جلوگیری می کنند.

از سوی دیگر اکثر فضاهای کاری از این دست،از مزیت خلق فضاهای سرزنده و قابل گسترش، البته اگر طرح ساختماناجازه توسعه های آتی را بدهد برخوردارند.
که در طراحی و بازسازی لحاظ میشود . از آنجا که بخش هایی که در ارتباطمستقیم با مردم اند بازتاب کننده تصویر عمومی شرکت و کارآیی های آن هستند،امروزه چیدمان فرنیچر دفاتر و نوعاستفاده از پارتیشن و استفاده از رنگ و مدل های فرنیچر اداری و میز مدیریت و میز کارمندی و … با هدف اصلی ایجادمحیطی گرم،سامان یافته و برون گرا طراحی میشود.

سطوح کاری عریض در میز کارمندی و میز کار گروهی و میز مدیریت به ترتیب اهمیت،کشو های تک یا دوتایی متصل بهمیز برای فضاهای کار و خروجی های در دسترس و غیر قابل رویت وسایل برقی از مهم ترین ویژگی های حال حاضر دراین فضاها بشمار میرود.و باید افزود که مشخصه طرح های جدید در فرنیچر و دکوراسیون اداری ،خطوط صاف و ظریف میباشد.

مصالح با کیفیت از چوب یا استیل همواره مد روز بوده و به مرور زمان باعث افسردگی نمیشوند.

در مجموع گرایش های امروز را میتوان در عملکرد گرایی و پویایی ،کوشش برای ترکیب فضاهای کار فردی و جمعی و نیزسازماندهی مرکزی و پیرامونی توصیف کردرنگ های سرد (جز در فضا های مدیریتی)،خطوط ساده و خوانا وسیستمهای مدولار رایج ترین راهبردهای خلق فضاهای اداری اند که البته به تکیه بر طرح و سبک قوی که حاملکارکردی اختصاصی و هدفمند میباشد میتوان تمامی موارد فوق را در نظر نگرفت و طرحی نو ایجاد کرد چرا که معماریاداری به هیچ وجه محدود نبوده و فقط بر یک قاعده و فرمول تکیه ندارد.

 

 

فرسودگی و کهنگی متریال

فرسودگی و کهنگی متریال تشکیل دهنده دکوراسیون اداری ناشی از زمان مصرف اعم از فرنیچر اداری ،پارتیشن های اداری و ..

فرسودگی و کهنگی متریال تشکیل دهنده دکوراسیون اداری

در موارد طبیعی با توجه به طول زمانی که ما از یک دکوراسیون استفاده میکنیم متریال بکار برده شده ان دکوراسیون میتواند دچار استحلاک شود البته میزان استحلاک هر سازه با توجه به متریال مصرفی میتواند متغییر باشد . چه بسیار سازه هایی که با گذشت صدها سال دچار فرسودگی نشده و در طول زمان چه از نظر فرم و چه از نظر متریال همچنان با کمی ترمیم کاربری خود را از دست نداده اند.انتخاب متریال مصرفی در دکوراسیون و معماری داخلی بسیار حائز اهمیت است و بستگی کامل با کاربری مورد تقاضا و همچنین زمان مورد نظر برای طول عمر مفید هر سازه دارد .چراکه اگر ما بازه زمانی را برای یک سازه تعریف کنیم میتوانیم در انتخاب متریال تشکیل دهنده براحتی مقایسه ای فنی داشته باشیم. شاید در دکوراسیون داخلی و اداری ما زمان نسبتا کوتاهی را مد نظر داریم ولی در دکوراسیون شهری این امر اینچنین نیست و معمولا یک بازه زمانی بسیار طولانی مد نظر میباشد .

در دکوراسیون و فرنیچر اداری انتخاب متریال مناسب با در نظر گرفتن مدت زمان مورد نظر میتواند هزینه های ما را نیز کنترل کند .چه در بازه زمانی کوتاه مدت که اگر ما سازه ای را برای مدت نسبتا کوتاهی خواسته باشیم دیگر نیاز نیست هزینه هایی انجام دهیم که متریال با استقامت بیش از مدت زمان مورد نظر را تهیه کنیم که طبعا در این حالت در هزینه های مصرفی صرفه جویی کرده ایم و در حالت دوم اگر ما پارتیشن دو جداره و یا هر سازه ای را برای مدت زمان بسیار بالا مد نظر داشته باشیم چون از زمان مورد نظر اطلاع داریم طبعا از متریال با دوام بالا استفاده خواهیم کرد و نیاز به دوباره کاری نخواهیم داشت نمود زمان مصرف را میتوان در سازه های موقت برای نمایشگاههای موقت نام برد و ما میبینیم که برای این نمایشگاهها متریال مناسب می تواند بسیار متفاوت باشد چرا که مدت زمان کوتاه مورد نظر است . بطور کلی منطق متریالی برابرا ست با مقاومت آن متریال بر واحد زمان که همچنان باید برابر با ۱ باشد.

نحوه ی مراقبت صحیح از اجزای دکوراسیون اداری اعم از پارتیشن دوجداره ،پارتیشن شیشه ای،پارتیشن های گلاس،و کلیه اجزای فرنیچر در محل های اداری با آموزش و اطلاع از خصوصیات یک متریال امکانپذیر میباشد . بنابراین بعد از تکمیل یک دکوراسیون میبایست طی لیستی شیوه مراقبت از آن بصورت اجمالی به پرسنل د اده شود چراکه رعایت نکاتی هر چند کوچک میتواند طول عمر یک سازه را بسیار بیشتر کرده و از آسیب احتمالی ناشی از استفاده ناصحیح آن جلوگیری کند.